Onsdag

Nu är det snart 2 veckorsen slipningen. Jag har lite skorpor i ansiktet som inte har ramlat av men det är inte alls så farligt som jag trodde de skulle va! Dessutom är jag inte så röd heller. Har varit i kontakt med några läkare som gör slipning och de sa att man helst ska vänta 1 år innan man gör nästa, men det beror helt och hållet på hur hårt man har slipat vid första tillfället (vilket i mitt fall inte kan ha varit så djupt/hårt). Så har jag tur kanske jag får göra en till behandling innan sommaren. Får prata med min läkare om det!

Idag ska jag lägga lite salicylsyra (kemisk peeling) i pannan. Har fått lite små knottror som knappt syns men när jag tvättar huden, så blir de mer synliga. Och för några dagarsen rollade jag halva pannan (där jag har ett litet ärr eller bara extremt stora porer), ska se om de blir bättre! Eftersom jag inte får använda rollern på kinderna just nu så tänkte jag pröva i pannan och se om det ger något resultat. Har även hittat en ny grej på internet som jag blev lite intresserad av, kanske köper hem en nästa lön och prövar den också! Gillar att pröva nya saker, det jobbiga är bara att man måste vänta på resultatet. Och som jag sagt, mitt tålamod är inte det bästa!

Nu väntar ett varmt bad och sen peelingen i pannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0