Lite tankar..

Det är redan november, och snart december! Helt sjukt vad tiden går fort. Och det känns inte positivt för min del. Eftersom att hela mitt liv har stannat upp pga. ansiktet så börjar jag känna lite panik. Jag har inte gjort NÅGONTING på 1 ½ år i princip. Inte mer än att hålla mig hemma. Har knappt varit ute. Hade velat göra massa roliga saker med mina vänner, pojkvän och familj. Jag blir arg på mig själv när jag tänker på hur mycket jag låter ansiktet styra över mitt liv. Men jag känner ändå att jag sakta börjar bli starkare och jag bryter inte ihop lika ofta längre.

Och jag har redan börjat tänka på sommaren, hur kommer allt vara då? Eftersom att tiden går så fort så tror jag tyvärr att jag kommer vara i samma sits som nu, och som förra sommaren. Och jag vill inte att det ska bli så :/ Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte blir så! Jag hoppas att jag kommer kunna känna mig såpass nöjd med ansiktet att jag kommer våga visa mig ute. Men jag kommer vara så rädd att folk kommer säga något. Och då känner jag att jag måste vara såpass stark att jag inte bryter ihop utan att måste acceptera mig själv och mitt ansikte innan jag vågar gå utanför dörren. Och lite därför hoppas jag på mina antidepressiva igen, jag minns själv att jag blev ganska känslomässigt avtrubbad av dem. På ett bra sätt! Jag kunde aldrig vara ledsen och jag var glad jämt och ständigt. Då var livet perfekt. Men samtidigt så tror ju några att det var pga. dem jag fick min akne. Jag vet inte vad jag ska tro, men det är därför jag är rädd att börja igen. Tänk om allt helvete kommer tillbaka? Nu när jag ändå kommit såpass långt! Det hade varit en mardröm att börja om på ruta 1.

Dessutom har jag även min vikt att kämpa med. Med tanke på att jag mått så dåligt har jag hetsätit som aldrig förr. Och då handlar det inte om att jag varit onyttig en dag i veckan utan alla dagar i veckan. Tryckt i mig godis och massa skit. Äter inte onyttigt så ofta längre men det har ju absolut satt sina spår. Min mage har blivit enorm. Vilket jag hatar! Jag låter säkert som en ytlig person, men för mig är det viktigt att vara nöjd med sig själv.

Kommentarer
Postat av: hannah

hej. jag heter hannah är femton år. Ända sedan sjätte klass har jag haft problem med min hy. mer eller mindre. Ända sedan jag började använda smink när jag var tolv. I sjuan var det riktigt illa. Och jag vägrade gå till skolan. Jag grät varje kväll. Och undervek speglar överallt. jag vägrade visa mig osminkad. dom enda som såg mig osminkad var min mamma och min bästa vän. Jag gick till doktorn. Och blev diagnostiserad med akne. Fy vad jag grät. Det var hemskt. Jag skämdes över och säga jag har akne. Jag fick piller som inte fungerade, fick krämer som underlättade ett tag. Och under sommaren i år blev det lite bättre. men fick sedan tillbaka det. Tror jag provade allt som gick. Köpte allt som gick att köpa på apoteket i ren panik. Satt på forum hela dagarna och letade efter något som skulle hjälpa. Nu på sista tiden har jag använt basiron från apoteket som förvånandsvärt funkat rätt bra, till skillnad från all skit jag fick utskrivet, och sånt där man beställer på tvshop. Nu har jag en massa ärr över hela ansiktet. och kommer nog aldrig vara bekväm och visa mig osminkad:( men ändå. dina vänner älskar dig inte för ditt utseende,dom älskar dig för dig, och samma gäller din kille. har han funnits där som han gjort så betyder ju det något? eller hur, kram på dig! hoppas du får den hy du vill ha.

2010-11-28 @ 12:21:09
URL: http://hannahsangberg.blogg.se/
Postat av: Caroline

Heej tjejen! hur går de för dig nu? sett nåt resultat?



Kramisar!

2010-11-28 @ 12:55:55
Postat av: Anonym

Hej Hanna!! Gud vad jag känner igen mig i allt du skriver. Jag fick också problem med min hy när jag började i sexan. Och det var hemskt! Jag blev mobbad ganska mycket och fick många elaka kommentarer. Vägrade också gå till skolan ett bra tag tills min mamma och skolsköterskan tvingade mig. Och speglar kollade jag inte i på säkert 2 år. Undviker speglar idag också. Hatar speglar!! vad har du för typ av ärr? har du gropar eller bara röda märken?



vilka gulliga och snälla ord du skrev. vad glad jag blir. och jag vet att mina vänner älskar mig för den jag är men älskar man inte sig själv så är det inte lika roligt. jag hoppas att du också får den hy du vill ha. tack för din kommentar.



kram

2010-11-28 @ 19:58:08
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: hannah

jag har både och, både gropar och röda märken, kram

2010-11-30 @ 18:51:01
URL: http://hannahsangberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det syns ju verkligen inte på dina bilder i alla fall :O du ser ut att ha jättefin hy..



Kram

2010-12-03 @ 16:46:02
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: hannah

har kamera med inställd redigering och sminkar över det rätt bra.

kram

2010-12-05 @ 12:59:04
URL: http://hannahsangberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

men hur sminkar du över groparna? kan du rekommendera något? kram

2010-12-06 @ 09:35:32
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: hannah

det beror på jag har en foundation som fungerar väldigt bra till min hud, men det är ju olika för alla, vissa dagar går det inte alls för huden är för fet, men alla pratar om nått sånt där id puder, det är dyrt,men tydligen prisvärt, men jag vågade inte riktigt satsa på det kram

2010-12-07 @ 21:38:11
URL: http://hannahsangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0