Nya krämer

Beställde de nya krämerna, tänkte pröva med både 15% och 30% glykolsyra. Köpte även en ny rengöring till min papaya mask från jan marini, samt en solkräm spf 30. Borde egentligen ha en med spf 50 men får se om jag lyckas hitta någon som verkar bra. Har hört att ju högre spf i en kräm, desto fetare är den. Vill inte ha något som täpper igen porerna. Men börjar med en 30 så får jag se om det behövs en med högre solskyddsfaktor.

Den krämen med 30% glykolsyra heter Advanced cream C, och såhär står det om den på internet:

Kraftigt föryngrande nattkräm med maximal koncentration av glykolsyra förenar effektivitet och tolerans genom närvaron av c-vitamin. Behandling av förtjockad, torr och rynkig hud. Solskadad hud, aktiniska keratoser, solar lentigo. Alternativ till vitamin A-syrakrämer. Advanced cream baseras på samverkan av två aktiva principer:
Glykolsyra (30%) för sin förmåga att exfoliera och L-ascorbylpalmitat (C-vitamin) för sin antioxidativa och lugnande verkan. Genom närvaron av c-vitamin kan denna kräm doseras med extremt höga 30% koncentration av glykolsyra och ändå tolereras väl. Advanced cream förhindrar hudens åldrande, stimulerar nybildningen av celler i epidermis och jämnar ut huden.

Jag är ju som sagt ute efter en kräm som stimulerar nybildningen av celler, dessutom ska den jämna ut huden, vilket jag innerligen hoppas den gör! Båda nattkrämerna är från MENE & MOY.


Kommentarer
Postat av: lizzey

Hur funkade den här nattkrämen för dig? :) Har nämligen precis beställt hem den till mig själv + rengöring + solskydd! Kram

2011-06-15 @ 16:42:31
URL: http://lizzey.skonhetsblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0