Jag är så dum..

Nu när jag kollade i spegle för ett tag sen så tyckte jag att det började se bra ut i ansiktet. Så då är jag så smart att jag tänkte att jag lika gärna kan kolla i dagsljus så det inte är nåt jag inbillade mig. Brukar annars kolla på ansiktet i min spegel i sovrummet, där det är hyfsat mörkt. Dum som jag är så kollar jag, och fyfan säger jag bara. Det var det värsta jag sett, har mått dåligt konstant nu en vecka pga. det jag såg. MASSA MASSA ÄRR! Och då menar jag inte röda, oh nej, utan gropar. Hemskt fula gropar! Så dum jag va som skulle kolla. Men samtidigt, det är kanske dags att inse verkligheten så fort som möjligt. Så jag inte blir helt jävla chockad sen.

Jag som undrade vad sköterskorna jag träffat på konsultationen menade när dem pratade om djupa ärr. Men tro mig, nu förstår jag exakt vad dem menade :/ Men självklart tänkter jag göra nåt åt det, men nu för tiden finns det så extremt mycket laserbehandlingar osv att det är svårt att veta vad man ska satsa på (vilket jag skrivit tidigare). Sitter nog minst 1 - 3 timmar om dagen och läser om alla möjliga behandlingar. Det är mycket man måste veta, och man måste nog själv vara lite påläst om man vill göra nåt med sina ärr. Annars blir man nog ganska lätt lurad på pengar tror jag! Alla säger ju att deras grejer är så himla bra osv, men jag läser alltid på nätet vad andra tycker om det. Lättare att få en riktig bild av det hela då!

Har börjat min nedräkning nu, om 13 dagar ska jag ju pröva en ny laserbehandling. Och med ny så menar jag bara att jag inte har prövat på den innan. Jag håller verkligen tummarna att den kommer göra mitt ansikte lite finare. Nackdelen är att jag kommer se förjävlig ut i 2 veckor efteråt. Man blir nämligen helt blå/lila i ansiktet. Men jag får stå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0