Fredag 21/5

Blir så glad när jag läser att andra personer blivit fina i ansiktet efter sin akne. Det peppar ju lite och man får tillbaka en gnutta hopp. Så är det fler som läser som känner igen sig i mitt problem, kommentera gärna! Blev sååå glad när jag läste att "Caroline" blivit mycket bättre i ansiktet och även hennes ärr. Synd bara att det inte va jag som kunde skriva så, att mina ärr har blivit fina. Men jag hoppas innerligen att den dagen kommer för min del också..

Idag ska jag nog rolla ansiktet igen, men ska nog enbart ta på kinderna där mina röda ärr och gropar är. Och så ska jag försöka rolla hårt som fasen, ska i alla fall försöka ta i. Det gör så ont bara :-( Men allt för att skiten ska bli bättre. Vet inte om det är så bra att jag rollar ansiktet nu innan min laserbehandling, men ärligt talat så skiter jag i vilket. Skiter i mycket nu för tiden! Men eftersom ansiktet läker ihop sig så snabbt så tror jag inte det är nån fara. Och tror inte att ansiktet kan bli värre än nu i vilket fall som helst. Sen stod det ju på internet att man inte ska använda AHA syror samtidigt som man rollar eller under några veckor efteråt, jag har dock kört med mina aha produkter ändå. Bara inte samma dag som jag använt rollern. Och det gör inte ont eller sticker inte i huden så jag tror inte det heller är någon fara. Och jag har inte märkt av nåt så jag kommer nog köra med mina aha produkter ändå. Jag gör mycket man inte ska göra, men det känns som att alla alltid ska överdriva allt åt. Gör inte si och så, osv osv! Men man får väl pröva sig fram och känna vilket som är bäst för en själv. Jag ska nog däremot kolla på apoteket om det finns nån bättre bedövningssalva! Ska även köpa nya omega 3 idag. Det ska ju vara bra för huden, jag kör med Eskimo Skincare. Gillar dem faktiskt!

Tror jag ska beställa hem en ny nattkräm kanske, sitter och funderar lite. Det är en kräm med 30% glykolsyra, den är väldigt väldigt starkt men den ska tydligen hjälpa bra mot ärr. Vill gärna köpa i både 30% och i 15%. Men det är så dyrt! Men som sagt, jag kan nog lägga ut flera hundra tusentals kronor bara det blir bra snart. Ska nog faktiskt ta och klicka hem dem ändå, behöver en ny rengöring till min papaya mask också så passar kanske på att köpa den med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0