Blivit så dålig..

Jag har blivit så himla dålig på att uppdatera, förlåt! Jag har helt enkelt ingen lust, tråkigt nog..

Har börjat göra en extremt dum sak, som jag skrivit blev jag så himla jag när jag kollade mig i speglen sist, tyckte det såg bra ut osv. MEN, nu har jag börjat kolla mig mer ofta, onödigt, vilket har lett till att jag mår dåligt igen. Dessutom ser jag ingen förbättring längre. Så jag får sluta upp med det, roligare om man kollar mer sällan och när man väl kollar så blir man lite gladare över resultatet i stället för att gräva ner sig. För tro mig, det gör jag! Och när jag mår dåligt så äter jag som sagt i mängder, och det är ju inte heller bra.

Kan tala om att jag har varit på konsultation på 2 olika kliniker nu angående ärren, som jag trodde nästan enbart va det röda prickarna jag hade. Men tydligen inte, jag har tydligen lite djupa ärr också (dvs gropar). Och på sköterskorna lät det som att dem var ganska djupa. Vilket gjorde mig fruktansvärt ledsen. Grät nästan när jag gick därifrån. Och det är helt sjukt att det är så dyrt med olika laserbehandlingar, fraxellbehandlingar mm. Finns hur mycket som helst man kan göra egentligen, men när det handlar om ungefär 30 000 kr för att bearbeta fördjupningarna i huden så vill man inte välja fel metod! Så jag sitter och läser varje dag, om olika behandlingar. Och tro mig, det finns hur mycket som helst! Men, en sån här stark behandling när man eventuellt får slipa av lite av huden, eller ta till nån annan metod, ska man inte göra nu till sommaren. Fler risker och biverkningar då eftersom det är sol ute. 

Eftersom jag ändå inte gör speciellt mycket om dagarna, mer än att gräva ner mig över ansiktet, så skiter jag faktiskt i om jag kan vistas i solen eller ej till sommaren. Enligt alla jag har träffat, sköterskor och hudterapeuter så ska man undvika solen om man har röda märken/ärr kvar, vilket jag har. Man ska egentligen aldrig sola ärr som är röda berättade dem. Och jag som tänkte att solen skulle göra min hud fin i sommar. Eftersom det röda förmodligen skulle jämnats ut om man blev brun. Men dem berättade att huden i stället kan få permanenta skador och att det röda kan bli svårare att få bort sen när solbrännan försvunnit. Så jag ska testa en laserbehandling mot de röda märkena i slutet av maj. Man kommer tydligen se förjävlig ut i ansiktet i ca 2 veckor men det skiter jag i. Får hålla mig inne. Allt för att skiten ska försvinna! Hon trodde jag behövde 2 - 3 behandlingar, som kommer kosta sammanlagt runt 8000:-. Det är bara att bita i det sura äpplet för min del. 

Och efter dessa eventuellt 3 behandlingar så får jag jobba med fördjupningarna, och det är då jag måste hitta rätt metod och behandling. Får helt enkelt åka runt till ännu fler kliniker för att fråga frågor och se vad som känns bäst. Vill inte slänga pengar i sjön! Men eftersom att en laserslipning eller vad man nu gör, får vänta tills i spetember/oktober har jag lite tid på mig att hitta nåt jag tror på..

  

Kommentarer
Postat av: Caroline

Testa Dermaroller, de har hjälpt mig med mina både djupa och röda ärr=) helt super!! :)

2010-05-10 @ 11:56:16
Postat av: Anonym

Var har du köpt den caroline??

2010-05-14 @ 08:27:36
Postat av: Caroline

På ebay :) kosta ca 400-500..men verkligen värt de!!

2010-05-17 @ 00:58:12
Postat av: Anonym

okej, jag har köpt en sådan nu :) väntar på att få den levererad. hur länge har du använt din, och hur ofta? hur långa nålar använder du? :)

2010-05-17 @ 21:17:28
Postat av: Caroline

Okej:) jag har använt min sen oktober, ungefär var 4-6 vecka =). min är på 1,5 mm. Hur långa nålar köpte du?

Förresten får man fråga va de är för laserbehandling du ska göra sen? =)

2010-05-18 @ 23:22:21
Postat av: Anonym

Okej, min är också på 1.5 mm! Men tyckte det gjorde ont, aj aj! Men man kanske vänjer sig? Rollade du bara väldigt lätt eller tog du i lite? Började det blöda på dig nån gång? Det är en laser som ska ta bort mina röda ärr, minns inte vad den heter men det är ingen IPL laser om du nu vet vad det är. Utan denna går djupare och är starkare :) Sen har jag som sagt fått gropar också (så deprimerande) och då funderar jag på att göra nån slags hudslipning eller något annat sen. Har du prövat någon laserbehandling? Hur stor förbättring ser du i din hud nu när du använt din dermaroller? 50%, mer/mindre? Är alla dina röda och djupa ärr borta eller hur stor förbättring har du fått? :)

2010-05-20 @ 14:26:50
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Okej:) ja de gör sjuuuukt ont!! jag har inte vant mej ännu asså:/..jag tar i rätt så hårt, o de blöder ganska mycke på mej. de är inget farligt de bara visar man tagit sig ner tillräckligt djupt.

ok! låter bra ju! hur lång läketid va de efter den laserbehandlingen?

Jag har själv testat IPL o de har hjälpt mej en hel del me de röda. så helt klart värt de.

Hmm om jag skulle jämföra min hud nu med när jag börja dermaroller så skulle jag nog säg att jag fått c:a 85-90% förbättring. jag hade mycke gropar o röda märken, såg hemskt ut! o nu så är de nästan helt slätt..man ser fortfarande lite av groparna i vissa ljus typ. men de är absolut bättre. de röda märkena är typ helt borta, kan gå utan smink.

Jag förstår verkligen hur du känner dej, jag har mått/mår precis likadant! såå jävla pissigt är de! folk som aldrig haft akne kan inte ana hur jobbigt de är..

Jag hoppas innerligt de blir bra för dej!=)

2010-05-20 @ 19:42:32
Postat av: Anonym

okej gud vad glad jag blir när jag läser att det finns folk som blivit bättre. det ger mig väldigt mycket hopp om att det kanske blir bättre på mig också. men med min vanliga (o)tur så lär det väl dock ej hända. känns som att man får se ut såhär hela livet, och det vägrar jag acceptera. så du rollade enbart var 4-6 vecka? när började du se lite förbättring? hade du mycket akne när den var aktiv? bara kinder eller hela ansiktet? och var är det du har dina gropar kvar? hur många ipl behandlingar gjorde du? gud, så frågvis jag känner mig.. jättekul att höra att du är så fin nu i alla fall. låter som rena drömmen! lasern jag ska på har en läketid på 2 veckor, eller, man kommer ha en ojämn hudton i 2 veckor, vara lila/blå i ansiktet. Inte speciellt snyggt, men vad gör man inte? har du gjort några andra behandlingar? och vad använder du för hudvårdsprodukter? har du fortfarande akne idag? hoppas du orkar svara :)

2010-05-21 @ 06:05:37
Postat av: Anonym

och förresten, rollar du i alla riktningar man ska? och hur många gånger rollar du varje riktning?

2010-05-21 @ 10:45:23
Postat av: Caroline

hihi okej:)där va lite frågor ja, bara kul dock:) hmm de viktigt att hålla hoppet uppe för de kommer bli bra, tro mej, så länge aknen är borta så kommer du oxa att få ordning på din hy.:) Jag har rollat enbart var 4:e-6:e vecka, de är max med så långa nålar, annars bryter man bara ner de nya kollagenet igen som bildats. jag börja se förbättring redan efter 3 rollningar, så typ efter 3 månader.

Färdigt resultat ser man tidigast efter ett år. så man får ha tålamod. Rolla ska man göra i alla olika riktingar runt 10 ggr fram o tillbaka. just för att skapa så många hål så möjligt.

Jag hade väldigt mycke akne när den va aktiv, massa bölder o så, de va fruktansvärt, mest på kinderna o pannan. groparna jag har nu är på kinderna typ mitt på. vart är de du har dina? hmm jag har gjort en hel del IPL 6-7 kanske. dyrt men värt de..några andra behandlingar har jag inte gjort.

Okeej:) låter spännande ju! får hoppas din laserbehandling blir lyckad! ska hålla tummarna:)

I dagens läge har jag ingen aktiv akne, får nån finne vid mens men inte mer. o de är jag glad för. jag använder Cliniques produkter. tycker dom funkar bra för mej. deras Poreminimizer är galet bra.



Såg att du börjat använda lite mene o moy krämer. de märket körde jag me på innan. har deras tvätt, mask o nattkräm (phytic acid). Mycke bra grejor! så dyra bara. den Enchansed-krämen (eller hur de stavas) är jag me nyfiken på, du får berätta hur den varit sen. :).

Hoppas jag fick me svar alla dina frågor, o är de nåt annat du undrar så är de bara o fråga:)

somsagt, De blir bättre, med dagens krämer o behandlingsmetoder så går de o få en dålig hy helt bra. o ge inte upp de här me dermaroller för att de gör ont eller de tar tid. för de är verkligen värt de i slutändan.:)

2010-05-21 @ 22:48:52
Postat av: Anonym

åh, jag blir verkligen otroligt glad av att läsa det du skriver ska du veta. sen har ju alla olika hudtyper, du kanske lättare får bort ärr medans det säkerligen aldrig kommer gå för mig. det är så svårt att vara positiv, men jag får försöka. blir ännu mer positiv när jag läser det du skriver, så det är bra :-) hur länge hade du aktiv akne? jag fick ett REJÄLT utbrott på några veckor, fick tusentals finnar på kinderna, och ner till hakan! Så det är där jag har mina ärr. värst är på kinderna, det är där jag också har gropar och alla de röda märkena. orkar du rolla 10 gånger i alla riktiningar? fy tusan, jag lipar bara jag kör några gånger. haha. okej, då kanske jag ska testa deras poreminimizer, hur funkar den? använder man den i hela ansiktet? som dag eller nattkräm? jag älskar verkligen mene moy´s produker, är helt förälskad i dem. men ja, det är synd att dem är så dyra :( ska absolut ta och skriva en recension sen om de nya krämerna jag köpt. hoppas dem är lika bra som de andra! har ju tagit en starkare styrka så jag hoppas att dem kommer verka bättra på huden. och jämna ut huden mer! tråkigt att allt tar tid, har absolut inget tålamod. man vill bara att det ska bli bra NU. mest för att det begränsar hela mitt liv, vill inte umgås med vänner längre knappt, inte gå ut, och har nog inte vistats ute typ i stan på över ett halvår. tråkigt att det blir så. hur lång tid tog det innan du fick bort all din aktiva akne? från att det typ var som värst för dig? hade du varfyllda bölder/finnar eller bara röda prickar? jag hade stora "innebrännare" som typ låg under huden. vilken stad bor du i? kul att veta :) har du någon blogg själv? trevlig helg!

2010-05-22 @ 08:39:02
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: sanni

Kolla in min blogg www.saniistheshit.blogg.se



där jag bloggaar om mitt liv som dansare.

2010-05-22 @ 09:00:26
URL: http://saniistheshit.blogg.se/
Postat av: Caroline

Va roligt o höra, jag vet själv hur jag kände då, o bara lite info om folk som blivit bra kunde göra en hel dag för mej. klart man måste försöka vara positiv, även om de är svårt.

Jag har haft akne sen jag va 13. då hade jag jättemycke!! sen börja jag me Diane ppiller när jag va 15 o använde de i 3 år o fick bort alla finnar, men sen fick mamma lungemboli så jag va tvungen o sluta. När jag sen va 19 börja finnarna komma tillbaka så smått o jag fick panik så jag börja me diane igen. Första tiden me Diane får man en uppblossning, jag fick en rejäl sådan som höll i sig i 3 månader. riktigt jobbigt, o detta va då våren 2009.. i höstas hade mina finnar försvunnit helt men jag såg ändå hemsk ut. du anar inte asså! jag trodde heller aldrig någonsin min hy skulle kunna se lite normal ut. Hela 2009 va ett hemskt år för mej, jag höll mej inne hela tiden va aldrig ute me kompisar eller festa, satt mest o deppa..de va ungefär då jag börja bli desperat o hitta de här me dermaroller.

Ja jag brukar rolla ca tio gånger åt alla håll..även om de gör sjukt extremt jävla ont! haha! biter ihop helt enkelt. Sen är de ju olika hur hög smärtgräns man har.=)

Cliniques poreminimizer använder jag efter min dagkräm, den minskar rödhet o gör huden mattare. jag tycker den är toppen men sen finns de säkert folk som tycker den är askass..

Okej:) låter bra. Ja fy de är inte kul att allt tar sån tid! man vill ha resultat direkt lixom! men tänk som så, de är ingen som tänker på att du har lite sämre hy, de är mest du själv. dina vänner tycker om dej för den du är o inte för att du har några finnar. Så brukar jag tänka när jag känner mej nere.O sen att alltid tänka att De blir bättre!

För mej har de tagit c:a ett år från de va som värst till nu när de är nästan helt bra. o då hade jag somsagt massa bölder typ inte sånna små heller.

Nje jag har tyvärr ingen blogg. Jag bor i Skåne i en liten stad som heter Hässleholm.. du då?:) Trevlig helg! ;D

2010-05-22 @ 13:23:22
Postat av: Anonym

ja precis, det är exakt samma här. blev verkligen jätteglad när du skrev att du blivit så bra, så nu när jag känt mig ledsen (vilket är ofta) så tänker jag på "caroline" i bloggen. haha! men det hjälper..Man läser mycket på internet på alla möjliga olika sidor om folk som blivit SÅ fina osv, men sen vet man inte hur mycket man kan tro på allt som skrivs heller. Därför det är kul att någon person skrev till mig personligen och berättade att dermarollern varit bra. Man har ju prövat på så mycket olika saker! i mitt fall. min akne började också när jag var runt 13, har väl haft lite till och från sen dess men inte som denna gången när det blossade upp bölder osv. hoppas ta mig fasen att det aldrig någonsin kommer blossa upp så igen. men det hemska är att man inte vet om det kommer tillbaka eller inte. känns så himla tråkigt att lägga ut så mycket pengar på något som kanske kommer tillbaka. men, vad gör man inte? det begränsar ens liv så galet mycket. jag får ångest bara av att tänka på denna sommaren, när alla kompisar är ute och har kul, och jag vägrar gå ut! och får dessutom inte vara i solen nu i med lasern. usch. många som längtar tills sommaren men jag vill att den ska vara över, haha. jag äter och Diane, började med dem när jag var 15 och har ätit dem i 5 år nu. vill inte ens tänka tanken på hur det skulle bli om man slutade med dem.. duktig du är som rollar på så bra! får väl se om min smärtgräns ger med sig efter ett tag. hoppas det! har du mycket röda märken kvar nu? vad använder du för hudvårdsprodukter annars? hade du många gropar innan du började rolla? vet inte om du är som jag på den fronten, men jag hatar att kolla mig själv i speglen, eller jag hatar det man ser i ansiktet. var/är du också sån? Och när du rollar, trycker du in hela nålarna i huden? eller trycker du bara ganska hårt eller hur gör du? kanske är lite svårt för dig att förklara.. men har läst mycket olika saker, vissa skriver att man inte ska trycka alls, och när jag kollar på youtube på olika videos så ser de ut som att dem tar i rejält. Kul att du bor i skåne, då bor vi ganska "nära" varandra, jag bor i Falkenberg. Om du vet var det ligger? Inte alls långt i från skåne. och det är i malmö jag ska göra min laserbehandling, på en klinik som heter akademikliniken. vilken hudvårdssalong/klinik gjorde du din laser på? :) tack för dina extremt peppande ord!

2010-05-22 @ 14:35:51
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Va bra :) mm men eller hur, när man läser på internet om andra så finns de säkert många som hittar på bara för o ha o skriva eller nåt:S men de jag skriver är helt sant, o de känns som för mej har de omöjliga hänt.

USch ja de är så jäkla tråkigt de här med akne, tankarna är ständigt på hyn o jag har t.om haft mardrömmar där jag vaknat upp med riktigt mycke finnar..lite galet..Känner igen den känslan där, så va min förra sommar.. hemskt!..

Vet du hur länge man får äta diane? finns de nån viss tid för de? jag vill aldrig sluta asså:S

mm just nu har jag ett fåtal rödamärken som är på väg bort. långt ifrån som de va innan iaf. tycker de är skönt dom är lätta o sminka över, behöver bara lite puder o rouge så syns dom inte alls. Innan jag börja rolla hade jag mycke röda märken o gropar ja, både djupa o lite mindre djupa. Trodde aldrig seriöst att de skulle kunna gå o få bort..för de va vad alla sagt till mej att de va nåt jag skulle få leva med. Men icke! dom ska bort, o speglar är nåt jag avskyr, o dagsljus. jag hade alltid de nerrullat på mitt rum innan, så de va mörkt så jag skulle slippa se eländet. Mår fortfarande lite dåligt ibland när jag ser mej själv o speglen, tror de sätter sig lite på huvudet, som en psykisk åkomma. men försöker tänka de blir bättre o bättre.

De jag har läst om dermaroller så är de bra o ta i lite grann, vissa säger man får bättre resultat på kortare tid. så jag tror hela nålen går in iaf=)..

OKaaj:D där ser man, ja jag tror jag nästan vet var de ligger^^. Akademikliniken är en jättebra klinik så de kommer nog gå toppen. va de den närmaste kliniken?Jag gjorde mitt här i hlm. vi har en klinik lite utanför så de va nära o bra.

Missa en fråga såg jag nu, =)I hudvårdsväg använder jag bara clinigue, i allt, rengöring krämer smink m.m förrutom i foundation där har jag mineralsmink. Vad använder du? =)



2010-05-23 @ 14:48:54
Postat av: Anonym

Vad bra att det omöjliga har hänt för dig, hoppas att det blir lika bra på mig :) Har lite mer hopp nu iallafall,och det är jag glad för. jo jag känner igen mig, har också haft mardrömmar att finnarna kommer tillbaka. Händer mig ganska ofta faktiskt, sen vaknar jag och måste känna i ansiktet. haha. ja tyvärr känns det inte som att min sommar kommer bli allt för trevlig, tråkigt nog :/ jag längtar så galet mycket tills detta är över och tills jag kan börja leva ett normalt liv igen! Diane tror jag man får äta hur länge som helst, det är nog inget farligt eller så.. och så länge man vet att man får finnar om man slutar eller börjar med andra p piller så tror jag det är helt OK. min hudläkare som skrev ut dem har bara skivit nya recept till mig hela tiden.. äter du dem fortfarande?



känner igen det där att man får leva med det, så har ALLA sagt till mig. Tråkigt nog är det ingen jävel som förstår hur dåligt man mår över det. men har vissa gropar försvunnit helt på dig? eller bara förbättrats? för alla har sagt till mig att man aldrig kan få bort gropar helt och hållet, utan bara få en liten förbättring. HAHA, jag har ALLTID nerrullat på mitt rum. Och jag undviker speglar i så stor grad som möjligt, dock måste jag ju tyvärr kolla när jag ska rolla ansiktet. Ingen vacker syn där inte! mår alltid jättedåligt efter jag kollat, vill inte se hur hemskt det ser ut. usch! nej vi har vanliga hudterapeuts kliniker här där jag bor också, men ingen som varit bra tycker jag. och som du sa, akademikliniken verkar vara en bra klinik och dem har mycket mer erfarenhet där. även om det är ca 4 timmars resa fram och tillbaka så hoppas jag att det är värt de. men märkte du att dina röda märken blev bättre och bättre efter varje IPL behandling du gjorde? och gjorde du IPL i hela ansiktet eller bara typ kinder? är Cliniques hudvårdsserie bra? har aldrig prövat deras. jag kör med mene & moy´s produkter. även om dem är dyra som satan så tycker jag helt klart att det är värt att betala för dem, dem är super :) tyckte du om mene moy när du använde dem? vilket mineralsmink kör du med? :)

2010-05-24 @ 10:32:27
Postat av: Caroline

De är inte roligt asså:/..okej jo jag äter som fortfarande, vill inte sluta, nånsin..tänk så kommer de tillbaka lixom.

Jo vissa har försvunnit helt så jag tror alla kommer göra de tillslut. hoppas jag på iaf.

Mm hemskt o kolla i spegeln ja! jag mår me asdåligt efter ja har vatt o kollat nära, där är alltid nåt man stör sig på.

Ja jag såg resultat efter varje IPL behandling, jag gjorde bara där jag hade märken så mest på kinderna. =)

Jag tycker clinique är super! men de är mene o moy med!=)

I mineralsminksväg använder jag Everyday Mineral, som man beställer på internet. kanon! :)



2010-05-25 @ 14:20:07
Postat av: Anonym

gud vad kul att vissa av dina ärr förvunnit helt :) tänkte på en sak, vilken IPL behandling var det du gick på? eller vad hette själva ipl behandlingen? finns ju olika maskiner osv. eller har du hemsida till kliniken du gick på? ska nämligen kolla upp om jag kan kombinera både ipl och den andra lasern jag kör med nu, eller som jag gjorde idag :) varför slutade du gå på ipl behandlingarna? och hur ofta gick du? kram!

2010-05-27 @ 18:22:15
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

hmm vet inte vad den heter faktiskt, den hette bara IPL, tror jag :S. jag gick c:a varannan månad, typ när jag kände för de^^ tror jag ska gå nån dag snart igen.=) få bort de sista.

Hur går de för dej nu? efter behandlingen o så?

www.plastikkirurgihassleholm.se där är sidan till kliniken här.:)

Kramis!

2010-05-31 @ 09:27:56
Postat av: Anonym

okej ska gå in på deras hemsida och kolla :) finns ju tusentals olika ipl behandlingar, men olika "märken" och olika bra maskiner. Så det var därför jag undrade vilken du gick på :) men jag kanske kan kolla det på deras hemsida. vad kostade det per gång? och såg du resultat direkt efter varje behandling? hur går det med din dermaroller? jag är fortfarande lila/blå i ansiktet efter min behandling, var 1 vecka sen idag. Men som sagt, måste gå några gånger så får jag se om det funkar eller inte. Annars satsar jag också på IPL, läst mycket på internet om att det ska funka bra! :) Och när du skrev att det funkat på dig så blev jag ännu mer sugen på att pröva. Men, jag kan inte ha för många bollar i luften samtidigt. Haha! Blir lätt så i mitt fall. Hur stor förbättring har du fått av dina behandlingar? eller hur många % av det röda fick du bort totalt med dina behandlingar? Kram! :)

2010-06-03 @ 22:16:24
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ahaa okejokej:) jag betala 1400/gång. så ganska dyrt tyvärr:/

Jodå de går bra,=) ska rolla igen om 2 veckor, försöker hålla hoppet uppe=)

Jag har fått mycke bra resultat av mina behandlingar, dom har hjälpt mej en hel del. kan inte säg exakt, men mycke iaf=)

Kramis!



2010-06-04 @ 23:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0