Behandlingsschema

Jag gillar att göra lite olika "scheman" för när jag ska lägga ansiktsmask, gå på behandling, köra med dermarollern osv. Låter säkert jätte fjantigt, men jag måste ha saker "planerade" som förhoppningsvis kan hjälpa ansiktet på bästa möjliga sätt. Och vad jag har tänkt köra med fram tills behandling nr 2 är gjord med lasern jag går på nu, är bara att köra med min dermaroller var 4:e vecka. Så jag tänkte att om 2 veckor ska jag göra en ny behandling med rollern. Och jag ska verkligen bita ihop nästa gång. Kör nog bara en kind åt gången, eller per dag. Så klarar jag säkert av att köra på lite hårdare. Dessutom köpte jag ny bedövning, Emla kräm på apoteket. Tyckte den var tusen gånger bättre än den andra jag testade först. Den gjorde verkligen ingen nytta alls och bedövade ingenting. Men när jag testade med Emla så kände jag faktiskt att huden blev bedövad.

Så när det lila har försvunnit så kör jag en behandling med rollern, sen får huden vila ca 2 veckor, och då är det återigen dags för laserbehandling. Så får vi se vad det ger för resultat, om det ger nåt resultat överhuvudtaget...

OCH funkar inte denna lasern jag går på nu, har jag eventuellt hittade ett annat alternativ som kan hjälpa mot det röda i ansiktet. Känns skönt att ha en "backup" om denna lasern inte funkar. Och skulle den funka jättebra så komemr jag självklart göra fler behandlingar med denna. Nackdelen är ju som sagt att man ser förjävlig ut i ansiktet. Och när jag förhoppningsvis har lyckats förbättra det röda ärren/märkena, så ska jag gå på nån laserslipning eller fraxelbehandling så fort som möjligt. Och jag kan inte annat än att hålla tummarna att jag är hyfsat fin i ansiktet tills nästa sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0