Handlat

Jag har redan varit duktig och varit och handlat lite mat för veckan. Så jag slipper hamna i samma situation igår och inte alls visste vad tusan jag skulle tillaga för något. Handlade i alla fall lövbiff och crème fraiche med paprika & chilli smak. Den är sjuk god faktiskt! Och tänkte använda den som sås till köttet. Så dagens lunch kommer typ att bestå av lövbiff med morötter och haricoverts + paprika chilli sås. Kommer bli en kalorisnål och kolhydrat fattig lunch vilket är precis det jag strävar efter! Dessutom innehöll inte såsen inte alls mycket kolhydrater vilket var bra :)

Till frukost blev det hallon med en kopp kaffe. Är inte så förtjust i att äta frukost och tycker inte om att äta innan lunch egentligen, men lite hallon slank ner. Det gör det alltid. Känns som att jag har blivit lite smått besatt av hallon, köpte hem 1 kg som jag har i frysen och har redan ätit hur mycket som helst. Haha! Men hallon är nyttig och även hallonen innehåller väldigt få kolhydrater och kalorier. Dem som äter LCHF får äta hallon men ingen frukt osv eftersom att frukten innehåller mer kolhydrater.

Kommer uppdatera ikväll om vad jag har ätit under dagen, tycker det är ganska bra att skriva ner det man äter så man får perspektiv på det hela. Dessutom så ser man ju vad det är man kanske borde dra ner på sen när man kollar i matdagboken. Jag har väldigt väldigt svårt att gå ner i vikt av nån anledning. Till saken hör att jag inte är överviktig, men eftersom jag ändå har lagt på mig 3 kilo sen i sommras så vill jag ha bort dessa kilon så mina kläder slipper sitta så tajt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0