Blekna..

Jag hatar verkligen att kolla mig själv i speglen, pga. mina ärr i ansiktet. Mina röda/gropiga äckliga ärr. Tro mig, det är inget man frivilligt kollar på och varje gång blir jag lika deprimerad. Sist jag kollade var för några veckorsen, då bröt jag ihop totalt. Grät hela dagen och mådde allmänt dåligt. Självklart tröstade jag mig själv med massvis med godis. Fick även dåliga förhoppningar efter mitt besök hos hudläkaren, lät inte alls positivt när han pratade med mig. Och varje gång jag hör nåt negativt så blir det automatiskt så att jag tänker negativa tankar och att jag redan är så jävla ful & äcklig och det skadar inte om jag äter upp mig flera kilon, för jag är lika ful ändå. Godis är en tröst, jag blir glad när jag tänker att jag ska äta godis. Vilket dämpar min ångest när jag är ledsen, men dagen efter man ätit en hel påse godis så mår jag piss. Har ångest till 1000 och vill bara dö (i princip).

Men det jag ville säga var att det ändå går sakta sakta men säkert framåt, det har inte blivit värre (dvs att jag inte får mer finnar) och ärren bleks sakta men säkert dem också. Vilket jag är glad över. Kollade mig i speglen idag, var några veckorsen sist. Blev ändå ganska glad för att jag själv ser en förbättring sen sist jag kollade. Och det ger mig hopp! Hopp om att en vacker dag ha den där perfekta hyn jag ALLTID har drömt om.

Helst av allt hade jag velat att allt försvann över en natt, men så funkar det inte här i livet. Saker & ting tar tid. Har däremot redan gett upp hoppet om att visa mig utomhus i sommar. Ansiktet får ta den tid det tar och jag får helt enkelt stå ut med att må dåligt under tiden. Jag längtar tills jag också kan börja leva som en normal människa, finner inga ord för hur mycket jag längtar! Kan man inte bara spola fram tiden ett år eller så?

Och jag funderar starkt på att redan nu börja spara ihop till en "laserslipning" eller något sådant. Och kanske göra en sån direkt efter sommaren? Många får jättefina resultat men det är dyrt som attan, så att börja spara nu är kanske inte helt fel ändå? Mycket tankar som snurrar runt i huvudet idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0