Psykfall

Ganska ofta händer det att jag känner mig som ett riktigt psykfall. Och just ikväll gör jag det. Har varit sjukt ledsen och bara tänkt på hur jävla äcklig och dålig jag är och att jag aldrig kommer få tillbaka mitt gamla liv igen. Jag kommer aldrig bli samma glada person. Nu är jag en jävligt tragisk människa som inte gör mer än att sitta inomhus och gömmer mig för allmänheten så gott det går. Får ångest av att bara tänka tanken om nån jag "känner" skulle se mig såhär. Kan tänka mig att alla skulle prata om hur äcklig hy jag har och hur jävla ful jag har blivit. Totalt katastrof!

Ikväll har jag mest tänkt på hur fan min pojkvän står ut med mig. Helt seriöst, vem fan vill ha ett äckel till flickvän? Det känns som att han bara stannar kvar hos mig för att han tycker synd om mig.. Hur rolig flickvän är jag på en skala? Jag vill knappt gå utanför dörren, aldrig göra saker osv. Ne, usch, jag mår dåligt för hans skull. Dessutom blir jag på ännu sämre hurmör när han är ute och festar och träffar folk. Och med folk menar jag tjejer. Jag är livrädd att han ska börja kolla på andra tjejer, det skulle jag också gjort om jag hade haft världens tråkigaste flickvän. Mina tankar gör mig galen, och när vi pratat i telefon ikväll har jag låtit irriterad på honom. Utan anledning. Men det är för att jag har det i tankarna hela tiden, att han ändå inte vill va med mig.

Sen vet han exakt hur jag mår, och hur ledsen jag är nästintill varje dag. Dock vet han inte hur ofta jag mår dåligt, han vet att det händer. Men egentligen mår jag ju dåligt hela tiden. Tror han börjar tröttna på mitt jävla lipande och klagande. GUD vad jag känner mig jobbig! Hur som helst så gjorde han mig lite ledsen. Pratade som sagt med honom i telefon ikväll, och jag har gråtit hela kvällen eftersom jag mått dåligt. Berättade för honom att jag mådde dåligt, och han frågade inte ens varför eller pratade inte mer om det utan det va mer "ok jag vet". Sen ville han fortsätta umgås med sina vänner istället. Då känns det inte som att man är så prioriterad faktiskt. Tycker han kunde visat lite mer att han bryr sig, på alla möjliga plan. Bryr man sig inte om någon så känns det ju som att jag bara är i vägen ändå. Vet inte om jag ska sluta visa att jag är ledsen, och bara låtsas att jag är glad helt enkelt?

Känner mig extremt bitter och arg. Och samtidigt besviken över hans agerande.. Har tagit mig en sömntablett nu och hoppas att jag somnar snart. Känner redan att jag börjar bli trött. Ibland känns det som att det hade varit så skönt att få somna in förevigt, och slippa den här mardrömmen!

Kommentarer
Postat av: Eva

Som sagt så förstår jag hur du känner dig. Har kämpat i flera år jag med.

Min man brukar säga tjena snygging åt mig och det kan ju vara svårt att förstå hur han kan tycka det.

Han har alltid visat att han älskar mig oavsett hur jag ser ut i hyn.

För han ser inte det på samma sätt som mig även fast han är förstående då jag har mina perioder då jag mår sämmre.

Så är det säkert med din pojkvän också.

Han ser dig och inget annat.

Med eller utan dålig hy så accepterar han dig som du är.

Prova att bara vara när du är med honom och var stolt över dig själv.

Jag vet att det är svårt.

Han har ju faktiskt valt att vara just din pojkvän.



Hälsningar från Eva.

2010-06-07 @ 16:26:45
Postat av: Anonym

Tack Eva för din kommentar. Skönt att någon vet hur det känns! Blir så arg på mig själv bara att jag inte bara kan acceptera att han säkert tycker om mig. Eftersom jag själv känner mig som världens största äckel. Hur ser din hud ut idag? får du mycket akne fortfarande? har du mycket ärr?



kram

2010-06-08 @ 14:40:45
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag har alltid några finnar men det kommer mer eller mindre i perioder.

Får mycket knutar/cystor spec. på hakan och numera även i pannan och lite på halsen.

Just nu håller det på att bli bättre, men man vet ju aldrig helt plötsligt kan det komma ett bakslag.

Jag äter Ecnaclyn tabletter och har gjort det i ca 2 månader. Det verkar som att dom har börjat fungera nu så jag har köpt 2 förpackningar till som räcker i 2 månader.

Sedan så har jag röda akneärr inte gropar konstigt nog.

Har beställt från Mario Badescu Drying Cream och Healing Cream från eleven.se som jag hoppningsvis får i morgon.

Sedan så funderar jag på att även testa Whitning Cream från samma märke.

Det ska vara bra mot bla. röda akneärr.

Har läst mycket possitivt om dom.

Kan säga till om dom fungerar.



Hoppas du mår bättre i dag. /Eva.

2010-06-08 @ 16:58:42
Postat av: Anonym

Okej, men hur gör du när du väl får finnar? går du på nån ansiktsbehandling eller låter du bara dem läka av sig själva? Vad är det för tabletter du äter? något man kan köpa på internet? Åh, du får gärna skriva här om krämerna! va inne och läste om dem och blev lite intresserad jag också :-) Men alla krämer ska ju vara "superkrämer" så man vet aldrig vilka som verkligen funka! Blev i alla fall sugen på att beställa hem dem jag med. Vad gör Whitning cream för något?



idag mår jag lite bättre, tack. hoppas du mår bra du också..



kram

2010-06-09 @ 10:06:44
Postat av: Eva

Just nu så använder jag bara Overnight clearing gel från Dermalogica på finnarna, men nu när jag får dom nya krämerna så blir det ju dom med.

Ja det är himla svårt att veta vad som fungerar och inte, för ofta blir man besviken tyvärr.

Jag har börjat att fråga om prover och förklarar att jag testat så himla mycket saker som inte hjälpt och dom flesta företag är faktiskt väldigt sjysta med prover.

Mario Badescu skickar gratisprover men tyvärr inte till Sverige och eleven hade inte prover på dom så jag valde att chansa.

Gå in på Youtube och sök på Mario Badescu akne så får du upp mycket resentioner på deras akne produkter.

Se speciellt xsparkage videor hon pratar om alla produkterna och hur dom hjälpt henne.

Och läs om dom på eleven då dom har olika saker för olika typer av finnar.

Tabletterna finns lite överallt men dom blir billigaste att köpa på vitapost.se.

529:- och fraktfritt då det blir över 500:-.

Men man bör minst äta dom i 8 veckor innan man ser om det hjälper.

Whitning mask ska tydligen hjälpa till att få bla. röda märken efter akne att försvinna fortare.



/Eva

2010-06-09 @ 10:44:34
Postat av: Eva

Glömde säga att du får 2 askar tabletter för 529:-

2010-06-09 @ 10:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0