Dr Sebagh

Jag beställde hem en ny ansiktsmask, som faktiskt ska bli väldigt spännande att pröva! Skulle egentligen bara köpt en ny "Phytic cream" från mene & moy, men hittade denna och ville pröva den!


Produktbeskrivning
Dr. Sebagh Deep Exfoliating Mask är alla skönhetsredaktörers favoritmask! Den ger synbart resultat redan vid första användningen. Kombinationen av azelaic- , glykol- och mjölksyra tar bort lager av döda hudceller och påskyndar cellförnyelsen i huden. Den är även bra på pigmenteringar och acneärr.

Den bästa masken att använda före festen för att ge huden lyster, spänst och smidighet.

Användning
Använd 1-2 gånger i veckan. Massera in masken på rengjord hud och låt sitta 5-10 min (första gången max 3 min).  Undvik ögonpartiet. En lätt pirrande känsla i huden kan uppstå vilket är normalt. Om huden bränner avlägsna masken. Huden kan rodna efteråt eftersom blodcirkulationen ökar, försvinner efter 15-20 min. Skölj noggrannt av masken med ljummet vatten och avsluta därefter med din fuktighetskräm.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Den verka ju bra! var har du beställt den ifrån? :)

2010-06-04 @ 23:52:29
Postat av: Anonym

Den har jag köpt på beautybygrooming.se. Ska pröva den sen kan jag skriva hur den var :-) ibland tror man tyvärr på lite allt för mycket när det gäller krämer som ska vara "mirakel". Jag va inne och kollade på den IPL behandlingen som du hade gjort, det verkar ju bra! Men vad sa dem att det röda märkena va på dig? För vissa säger att det är ÄRR och vissa har sagt att det är kärl som har bildats, eller blod som har samlats efter finnen som varit där. Sa dem nåt till dig? Kul att du fick så bra resultat, är verkligen sugen på att pröva! Haha. Men får gå klart på lasern jag går på nu först och se vad som händer, annars satsar jag nog också på IPL. Solar du nåt nu när du använder din roller eller undviker du solen? Ha en bra helg! :) kram

2010-06-05 @ 08:37:54
Postat av: Caroline

OKaaj:) då ska jag kika där^^

hm dom sa att de va både ärr o kärl, o att IPL skulle hjälpa mig att dämpa rödheten o göra hyn klarare. o de gjorde de med=).

Jag vet int riktigt de här med solning o dermaroller mer än att man inte ska sola på tidigast en vecka efter man rollat. Jag tänkte jag skulle sola imorron iaf:) Hur gör du nu med solning efter din behandling?

Desamma! Ha de bäst!

Kramis!

2010-06-05 @ 10:26:25
Postat av: Caroline

Btw! är du medlem på Stylesearch?

Här är lite kvällsläsning om dermaroller,=) ja typ ett forum om de.

http://www.stylesearch.se/snacka/Hud/2380226/Dermaroller-mot-hudbristningar-och-annat-skit-ii-/



Kramis!

2010-06-05 @ 10:29:21
Postat av: Anonym

Okej, så du hade röda ärr också? jag har fortfarande typ inte fattat skillnaden mellan röda ärr och röda kärl! trodde bara groparna var ärr. Men om dem menade röda ärr, skulle dem försvinna med tiden då?



Nej jag solar inte alls nu, får inte göra det när jag går på lasern :/ lite tråkigt för jag älskar verkligen solen. Men sen har många sagt att det skulle kunna bli värre om jag hade legat och pressat under sommaren så jag får låta bli. Tråkigt. Annars tycker jag alltid att huden blir jättefin av lite sol! Hur mycket rött har du kvar i huden nu? Syns det mycket utan smink på dig? Tack för länken om dermarollern, ska kika in där och läsa lite. Alltid lika kul :)



Har du tagit några före och efter bilder på dig själv under tiden?



Kram

2010-06-05 @ 12:50:02
Postat av: Caroline

Ja de hade jag, o många dessutom!! ja dom försvinner me tiden=) bleknar.

Okejokej:) ja solen är härlig, jag sola igår o fått rejält me färg i huet. ser fräscht ut! behöver kanppt nåt smink alls. skönt

annars så har jag inte mycke rött kvar, lite smått men de sysn knappt. med smink typ inte alls



nej har inte gjort de, har mått så dåligt så har inte viljat de.:(



Kramis

2010-06-07 @ 22:15:26
Postat av: Anonym

Men vad är det för skillnad på röda akne ärr och kärl? eller vet du det? så härligt med färg, had eockså velat va brun och fin! man känner sig tusen gånger snyggare med lite färg på kroppen. Själv är jag vit som ett jäkla spöke nu typ. Vilket självklart gör att det röda lyser upp hela ansiktet!



Är så galet avundsjuk på dig, haha! hade också velat ha bara lite rött kvar i huden. Mår du fortfarande dåligt av att visa dig ute osv? eller känner du själv att du kan leva ett "normalt" liv nu? vet du varför du fick så mycket akne? jag funderar typ varje dag på vad det va som gjorde att det blossade upp som aldrig förr!



jag har inte heller velat ta före och efterbilder. hade nog dött om jag hade sett på en bild hur illa det är. USCH! ångest av att bara tänka tanken. Sen har dem tagit före bilder där jag gör lasern, så ville hon visa bilden men jag bara skrek "NEEEJ"!! hade nog blivit ännu mer deppig om jag hade sett bilderna. hur går det med ditt rollande?? Hur många gånger har du använt din roller nu ungefär?



KRAM och tack för att du svarar på alla mina frågor :-)

2010-06-08 @ 14:47:14
Postat av: Caroline

nej de vet jag inte :S tyvärr. Mm lite färg gör rätt mycke för huden, man ser genast fräsch ut. fast nu börjar jag fjälla så nu är d inte grannt. haha.



Jag tror jag alltid kommer va jättenojjig när d gäller min hy. de har lixom blivit ett ärr i psyket eller va man ska säg. jag tänker fortfarande på de när jag är ute, o ser alltid minsta lilla grop eller röda prick. :/ kommer nog inte va hlt glad förrän allt är perfekt. illa nog..jag vet inte varför jag fick de. jag har hormonell så de har nog me de o göra..själv då? Hur mycke märken o ärr har du? är de jätterött eller? fick du din uppblossning före eller efter du börja me diane?



Ja men eller hur:O man vill inte se nåt av de!! jag vägrar se bild på mej sen innan..rollandet flyter på som vanligt, ska rolla nästa torsdag:) de blir min 8 eller 9onde gång.:) sen vet jag inte om man ska hålla uppe över sommaren? vet du nåt om d? tror vi haft denna frågan uppe innan men du kankse har fått reda på nåt nytt^^



Ha de toppen! o tack själv! :) Kram!!

2010-06-09 @ 09:09:57
Postat av: Anonym

Tråkigt att du börjat fjälla! Och jag håller med dig, jag VET att jag alltid kommer vara nojjig över min hud. Alla säger till mig att det knappt syns nu (det röda) men jag tycker det syns jättemycket. Tror bara folk säger så för att göra mig glad.. För jag ser ju vad jag ser i speglen. Tyvärr. Usch! Men du borde vara överlycklig över att du fått så fint resultat av rollningen. Jag hade varit jätteglad om det hade varit jag :-)



Jag har ingen aning alls om varför min akne blossade upp helt plötsligt.. och det vet ingen hudterapeut eller någon annan heller. har ätit antidepressiva ganska länge, och många tror att det var därför. Men jag har ingen aning. Hur vet du att ditt va hormonellt? tråkigt när man inte vet vad det beror på. jag tycker själv att jag har jättemycket märken. jag har "bara" på kinderna, där är det massvis med röda märken. ganska tätt och inte så jätte utspritt och mina gropar är på samma ställen som det röda. har du gropar på båda kinderna? för jag ser nästan bara gropar på min högra kind av nån anledning!! Och är det vid käkbenen typ du har/haft ditt röda & groparna? jag fick min uppblossning efter diane, har ju ätit dem i ca 6 år, och fick detta utbrott förra året i september.



Hur lång tid tog det för dig att bli av med din akne? från uppblossningen tills att din akne var borta och du bara hade märkena kvar? Får du fortfarande nån finne då och då?



Jag har faktiskt ingen aning om rollande och vara i solen, tror jag läste någonstans att man i alla fall ska hålla sig från solen i 1 vecka och sen använda solskyddsfaktor när man solar.



Måste bara fråga dig också, när ser du dina gropar, eller när såg du dem innan när det va som värst? Såg du dem i alla speglar oavsett ljus eller bara när du typ kollade i dagsljus?



Kram kram

2010-06-09 @ 10:03:19
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Okej, men sen, folk tänker inte på hur din hy ser ut lika mycke som du själv, brukar va en själv som är den mest kritiska. De är ju kul att folk säger de knappt syns, då har de ju blivit bättring:) annars dom kanske inte sagt nåt?



Jaså? va lustigt:S att ingen vet.

Jag har inte fått de bekräftat, men jag antar de eftersom de kom i tonåren o att diane hjälpt så mycke. o Hormonell akne brukar sitta vid kinderna o käken.

Mm jag har gropar på båda kinderna, typ mitt på, o man ser dom absolut mest i dagsljus. HATAR dagsljus! man ser ju verkligen allt. I vissa speglar o ljus syns dom inte. de är bara dagsljus o om man råstirrar typ. är dina gropar djupa? syns mycke?



Har du vatt helt finnfri dom 6 åren du ätit diane?

skumt du fick sånt utbrott efter så lång tid.

Har finnarna försvunnit helt nu?



hm från jag börja me diane till jag va finnfri va ungeför ett halv år, 6-7 månader typ. fruktansvärd väntan!

Nu får jag max nån finne i månaden. så de kan jag stå ut med=).



Kramisar!

2010-06-10 @ 09:13:46
Postat av: Anonym

Nej men man tänker alltid på sånna saker så himla mycket själv! Jag tycker ju att det syns extremt mycket, medans andra säger att det inte syns så mycket som jag själv tror osv.. sen tror jag att folk säger så för att jag ska bli lite gladare, och inte deppa ner mig hela tiden. vad kul att diane har hjälpt dig så mycket :) men hur länge har du ätit dem? har säkert frågat dig det innan? ja, men då är kanske mitt hormonellt också, jag har faktiskt ingen aning. konstigt att det blossade upp sådär för min del bara, när jag ätit diane så länge. jag har också mina gropar mitt på kinderna. men måste fråga dig, när du säger att dina syns i dagsljus, kollar du typ dig i spegel utomhus? jag tycker det är konstigt att man bara ser det i vissa speglar!!! brukar du kolla på ditt ansikte nära en spegel eller långtifrån? (konstig fråga kanske).



nej jag har aldrig varit helt finnfri, eller, jag har fått nån finne då och då.. men det är väl ganska normalt! sen då i spetember så blossade det upp rejält. men nu är det tillbaka där jag va innan, får nån finne då och då. men finnarna på kinderna där alla röda ärr och gropar är, är helt borta. har aldrig haft problem med finnar på kinderna innan, mest i pannan och på hakan typ. så det var jätteskumt att jag fick ett sånt utbrott på kinderna! vart får du oftast finnar?



har du rollat något mer i ansiktet? förlåt, är lite glömsk av mig men sa du att även dina röda märken hade blivit bättre av rollandet? har du funderat något mer på ipl? tycker du sa att du kanske skulle gå igen?



Men har du många gropar? vet du vad det är för typ av gropar du har? finns ju typ "roling scars", "ice pick scars" osv?



Kram :) :)

2010-06-15 @ 10:18:28
Postat av: Caroline

Mmm kan ju va så. jag har ätit dom ett år nu. du då?

Ja eller jag kollar typ i min puderspegel ute,xD men jag ser dom bara om ljuset kommer från ett visst håll.:S typ snett bakifrån. ja de är superkonstigt asså:S hmm! brukar kolla rätt nära, själv då? ser du dina i alla ljus? eller bara dagsljus?



okej usch så jobbigt! hatar finnar verkligen asså! jag får nästan bara mina på kinderna:S känns som de är där de syns mest:S



Imorron ska jag rolla igen:) tror de blir 8 eller 9onde gången nu, minns knappt. ja hela min hy har blivit jämnare i färg:) hur går de för dej nu? jag funderar på en IPL igen ja, få bort de sista. så de blir kanske snart:)



Ja de har jag, jag har många gropar, inte så djupa o tydliga längre, men dom är där,. med tiden kommer de blir bra, de känner jag på mej. har dock kommit in i en depperiod nu, allt känns kasst. så jäkla trött på allt som har me hyn o göra..orkar inte mer..o nyss fått reda på att han som skriver ut diane till mej har typ lagt ner sin mottagning o går ej att nås:S o de värsta är, att ingen annan skriver ut. pga att mamma hade lungemboli innan.. suck.. så nu måste jag hitta en lösning..

som svar på din sista fråga där så vet jag faktiskt inte va de e för nårra:S kan inte skillnaden, de är som små gropar iaf. vad har du för nårra?



KRAM!:)

2010-06-16 @ 22:57:43
Postat av: Anonym

Okej, jag har ätit mina i ca 7 år. Så väldigt länge! Haha! Men jag vågar inte pröva några andra p piller heller, många som får finnar av andra p piller så jag vågar inte byta. Fick precis 1 år till utskrivet så det kändes skönt. Kan du inte gå till nån annan läkare i nån annan stad eller något då som kan skriva ut det? Hur länge har du kvar att äta Diane? Tycker det är så kul att läsa det du skriver för jag känner igen mig i precis allt. Jag kollar också mig i puder spegel ute, och försöker ändra vinklar åt alla håll och kanter för att se hur det verkligen ser ut. Men jag undrar hur det kommer sig att man bara ser ärren i vissa ljus, och vinklar? Tycker det är jätteknasigt!! jag brukar kolla i olika ljus, och ibland så ser jag inte dem alls, och då blir jag skit glad och tänker att dem har försvunnit, men sen i ett annat ljus är dem där. JAG BLIR GALEN! Hade varit så mycket lättare om man bara kunde se hur det såg ut hela tiden på ett sätt, så man slapp få falska förhoppningar. Måste bara fråga, menar du att du ser dina gropar om du håller puderspeglen snett bakifrån eller om ljuset kommer snett bakifrån? håller du din spegel rakt fram eller hur brukar du kolla? Jo, jag kollar också nära.. Och jag ser mina precis som du, bara i dagsljus om jag typ kollar utomhus. Vet tyvärr inte heller vad jag har för ärr, är rädd att fråga också. Vissa ärr kan man i princip inte förbättra och jag är så rädd att mina ärr aldrig kommer bli finare. Eller att jag kommer ha just dem ärren som inte blir bättre med laserbehandlingar osv.. Då hade jag bara blivit ännu mer deppig.



Om du får en finne, hur lång tid brukar det då ta innan det röda från finnen är borta på dig? alltså det märket som blir kvar? Jag är också jättesugen på att pröva IPL eftersom det hjälpt dig, men nu säger alla i familjen att dem tycker att den laserbehandlingen jag var på har hjälpt mot det röda så jag får gå minst 1 -2 gånger till på den innan jag prövar IPL. Men hur mycket bättre skulle du kunna säga att det blev efter varje IPL behandling ungefär? typ 10% mer/mindre? Känns ju jättekul om man ser lite skillnad efter varje behandling.. annars känns det bara som bortkastade pengar. Jag ser själv ingen förändring av lasern jag har varit på, lite tråkigt, men får lita på att familjen inte säger så för att göra mig glad...



Förresten vad hade du för finnar? (säkert frågat dig), böldaktigt eller mindre finnar med lite gult i? kanske svårt för dig att beskriva. Tråkigt att du kommit in i en depperiod, vet hur det känns. Jag är ju deppig i princip dygnet runt. Blä! Tror ditt ansikte är jättefint :) du har ju kommit såå långt på vägen låter det som. Och jag önskar att det var jag som hade kommit så långt som du gjort.



Kramar :)



2010-06-17 @ 15:52:45
Postat av: Anonym

FÖRRESTEN!! jag har lagt in lite olika bilder på lite akne ärr, ser dina ärr ut som nån av bilderna? eller påminner om nån av bilderna, eller fler bilder? :) eller påminner nån av bilderna hur det va i början innan du började rolla?



Kram :)

2010-06-17 @ 16:23:28
Postat av: Anonym

FÖRRESTEN!! jag har lagt in lite olika bilder på lite akne ärr, ser dina ärr ut som nån av bilderna? eller påminner om nån av bilderna, eller fler bilder? :) eller påminner nån av bilderna hur det va i början innan du började rolla?



Kram :)

2010-06-17 @ 16:23:28
Postat av: Caroline

Oj va länge du käkat dom! ja men de förstår jag, jag vill inte heller pröva nåt annat. mm jag ska höra runt me alla möjliga tills nån kan skirva ut, om jag så ska sitta o böla framför en doktor o säg jag vill ha dom. Som tur är har jag över ett halvår kvar på detta receptet.

Känns som vi är väldigt lika i vårt sätt o tänka. för jag känner igen mej i mycke av de du skriver oxå. speciellt de här me ärren o så.jag är alltid medveten om vilket ljus o var jag står i ett rum. för jag vet när de syns mest/minst.

Om jag står me ryggen mot solen o kollar på sidan syns de mest. isch!!

Vilka ärr är de man inte kan förbättra? såg du lagt upp bilder, vilken bild påminner mest om dina? Mina är nog mest bild 5, me lite inslag av bild 1.



Hmm om jag får en finne brukar den föersvinna på ett par dagar, o märket efter 2 veckor kanske.vissa efter längre o vissa efter kortare tid.



Ja IPL har hjälpt mej super mycke. speciellt dessa sista behandlingarna jag gjorde, då såg jag mest skillnad. Såg resultat efter varje, redan direkt efter såg man lite. de sa hon som gjorde de på mej oxå.



Innan när jag hade som värst så hade jag bölder o mindre. de va så hemskt så jag mår illa av o tänka på de. Man läser om vissa som klagar över sin hy o typ "blöö jag har så dålig hy" o så ser man en bild på nån som har typ 3 småfinnar o ett o annat märke..man ba suck..

Va hade du för finna? större eller mindre?



Jag längtar till den dagen då allt är bra, för både dej o mej, när vi båda skriver att vår hy ser bra ut o vi mår bra.



Usch Jag rolla nyss! Fy Fan va h*lvetes j*vla ont de gör! hahaha!!! mina kinder är helt blodiga typ, not najs! men vill man va fin får man leda pin. haha!:)



Kram på dej!

2010-06-17 @ 22:09:56
Postat av: Anonym

Vad bra att du har ett halvår kvar i alla fall, då har du lite tid på dig att hitta nån annan som kan skriva ut det åt dig :) men hur tror du det kommer sig att man ser ärren i olika ljus? det är ju jätteretligt tycker jag! Jag tror man säkert kan förbättra alla ärr på ett eller annat vis, men dem säger ju att man aldrig kan ta bort ett akne ärr helt och hållet. ett ärr är ju alltid ett ärr. men man kan förbättra vissa akne ärr väldigt mycket, och de som är svåra att förbättra är såkallade "ice pick scars". Du kan googla på det. Ser typ ut som nålstick i huden, dem är ganska djupa. Jag tycker ärligt talat att jag har alla möjligt ärr i mitt ansikte, men har nog ganska likt dig kan jag tänka mig. För mina påminer också om bild 5, och även om bild 3. ibland när jag kollar känns hela huden helt bullrig på nåt sätt. eller jävligt ojämn!! USCH USCH!!



Jag är jättesugen på att pröva IPL faktiskt, men fortsatte huden förbättras hela tiden tills din nästa behandling, eller såg du slutresultatet efter en behandling typ på direkten? vet du vilket IPL program dem körde med på dig? finns ju olika som är till för "kärl och pigmentfläckar" och sen typ för andra hudproblem..



Jag hade också bölder kan man säga, som satt både upp på huden och sen djupa bölder som satt långt ner i huden som vi fick "skära" upp med nått slags instrument och plocka ut varkulorna som satt där. Det gjorde ont vill jag lova. fy fan vilken hemsk upplevelse! har nog aldrig plågats så mycket i hela mitt liv. Inte speciellt skönt när man har fullt med varkulor man måste plocka ut.



Men lät du din akne läka ut av sig själv eller gick du till nån hudterapeut/sköterska som gjorde nån behandling på dig? Längtar också tills allt blir bra, så himla mycket. Längtar tills jag kan leva ett normalt liv igen. Kan du gå ut som vanligt nu, och umgås med dina kompisar, festa osv?



Rollar du bara dina kinder eller kör du hela ansiktet? Rollar du även om du får nån finne? Läste någonstans att man inte ska göra det om man har finnar? Det är inte kul att rolla, gör ont som fan, men jag känner mig alltid så nöjd när det är gjort. haha. Jag ska rolla min andra gång nästa vecka tänkte jag. Och då ska jag försöka våga ta i lite mer och sluta lipa så mycket. haha! även om det är svårt. förresten, jobbar du eller går du i skolan?



ha en trevlig helg! kram :)

2010-06-18 @ 17:43:16
Postat av: Caroline

Ja precis, så de ska nog lösa sig. Ska till ungdom imorron o snacka me en läkare.

Nej jag vet inte alls varför de är så:S de är väldigt lustigt iaf :S

Okejokej, ska googla^^.



Ja min hud blev bättre hela tiden. hon som gjorde de sa att man ser slutresultat efter 2 veckor. o jag märkte verkligen skillnad. jag har ingen aning alls om va de va för någon. men ska kolla upp de nästa gång jag ska dit. jag tror de va de för kärl o pigmentfkäckar, hon gick över ansiktet 3 ggr me den maskinen, med olika inställningar varje gång. den sista skulle ta djupast.



Oj men usch! de låter inte kul asså=( fy fan! lider me dej! skönt de är borta nu!



Jag lät min akne läka ut själv me hjälp av krämer bara. gjorde inga andra behandlingar än IPL. själv då? hur gjorde du?



Ja jag rollar bara kinderna där jag har ärr. i början rolla jag pannan me, men den är inte så ärrig. har jag nån finne så rollar jag inte över den iaf. de ska man inte göra. då kan bakterierna sprida sig o de kan bli mer finnar. Mm jag känner mej me nöjd efter. men fyy va de gör ont. fällde faktiskt en tår nu sist jag rolla. försöker tänka som så att smärtan inombords av ärren gör ondare än dom 10 min man plågas av rollern.



Jag jobbar^^ du då?



Ha de bra! kramar!

2010-06-21 @ 16:06:37
Postat av: Anonym

Ja du får jättegärna kolla upp vilket program det va hon använde på dig nästa gång du ska göra IPL. Alla jag har pratat med som gör IPL har sagt att om man har röda ärr/märken så kör man med kärl/pigment programet. Så det är säkert det hon använt på dig också :)



Min akne läkte ut genom de kemiska peelingarna jag gick på tror jag. dem hjälpte faktiskt jättemycket! Sen hyrde jag även hem en slags laserlampa som man fick ligga i 2 gånger varje dag i typ 1 månad. Den hjälpte lite också, men inte så jättemycket.



Nej precis, jag läste det också att man inte ska rolla om man har nån finne. Jag har rollat min ena kind idag, jag är alldeles för fjantig för att köra båda kinder samma dag. blir svimfärdig så fort jag ser lite blod typ. så det får räcka med en kind, tar den andra imorgon när jag samlat mig lite. men det är så skönt efteråt. när det väl är gjort! hur länge brukar du vara röd när du rollat dig? brukar det lägga sig under natten eller är du röd flera dagar efter?



På tal om ärr och gropar. När du tvättar ansiktet eller tar på dina kinder, känner du att huden är ojämn/var ojämn? sa du att dina ärr hade blivit 90% bättre med hjälp av rollern? jag gjorde en jättedum sak i förrgår, kollade med en spegel typ underifrån och uppåt i ansiktet, höll speglen nere vid hakan men kollade liksom underifrån (svårt att förklara) men det var det värsta jag sett i hela mitt liv. Då såg jag hur jävla gropig hela huden är. Fick frispel och har lipat 2 dagar i rad nu. Känns som att jag aldrig kommer bli fri från mina ärr. och dem är mycket mycket djupare än jag trodde och väldigt många fler än jag trodde också :(



Vad har du för hud annars? har du grov hy? typ stora porer i panna, kinder osv? eller hur ser din hud ut från början? Jag läste nämligen att om man har akne ärr så har man en grov hud? Jo jag jobbar jag också, vad jobbar du med? :)



Kramar

2010-06-23 @ 22:06:38
Postat av: Anonym

och förresten caroline, hur lång tid tar det innan du ser resultat efter varje gång du rollar? ser du liksom lite skillnad varje gång nu? eller funkar det för dig? och om du ser skillnad varje gång, eller när du väl sett skillnad, är det direkt (alltså några dagar efter) eller tar det flera veckor innan du ens märker nåt?



2010-06-25 @ 07:26:55
Postat av: Caroline

Ja de ska jag kolla upp :)



Jaså:)? jag har me funderat på kemisk peeling, kanske ska testa de då:)

OKej men de är bra, ta lite i taget. tog du i lite mer denna gången?

Jag brukar va röd i typ 2 dagar kanske, men de går mycke lätt o dölja me puder.ser bara lite solbränt ut=)



Nej jag känner inte mina gropar om jag tar på huden, de känns helt slätt, o de är skönt. hur är de för dej? känner du ditt?

Ja rollerna har hjälpt mej riktigt mycke. 80-90% förbättring lätt.

åh jaså=( jag förstår hur du menar..mitt ser med mycke värre ut i vissa vinklar..jag är jättenojjig o så när de gäller de. speciellt badrum. hemma hos mina föräldrar har jag alltid lampan släkt när jag går in där.. min hy ser hemsk ut i de lyset.



Ja min hy är ganska så grov, stora porer o så. Den är inte såå fin. de va ju fin innan jag fick alla finnarna.:/ saknar den tiden.. din då? hur ser den ut?



Jag jobbar på Mcdonalds. så kan inte påstå att mitt jobb är nån fördel för min hy.. vad jobbar du med?



Hmm Jag ser skillnad efter varje gång. som mest ser jag efter ca 4 veckor efter jag rollat. Nu är de ca 2 veckor sen jag rolla o jag tycker mej redan se resultat, :)

Nu ska jag inte rolla förrän augusti eller nåt. åker till italien om 3 veckor så huden får vila tills efter resan. Har märkt de med att när man solat så blir huden tjockare på nåt sätt o groparna syns typ inte alls. så jag ska pressa i solen sen :D



läste att du börjat se positiva resultat efter behandlingen? :) härligt ju! märkena bleknat mycke?



Ha de bäst! Kramar!

2010-06-27 @ 15:51:30
Postat av: Anonym

Ja jag tog i mer denna gången jag körde. kändes inte lika plågsamt att bara ta en kind åt gången. haha. Jag känner inte heller mina gropar på huden, men det känns som att man borde göra det? eftersom det som sagt är gropigt liksom. Förstår du hur jag menar? du måste fått ett riktigt riktigt bra resultat av rollern, så bra resultat brukar man inte ens få med laserbehandlingar (av vad jag har läst). Så du borde vara jäääättenöjd! Gud vad glad jag hade varit om jag hade haft så bra förbättring. Avundsjuk! Och min hud är också ganska grov, har lite stora porer precis vid näsan och lite utmed kinderna. var har du dina stora porer?



Okej, nej det låter inte som att ditt jobb är nån fördel för huden direkt. jag som blir galen bara jag står och lagar mat. Har fått för mig att all matos är dålig för huden. Av nån anledning. haha. så alltid när jag lagat mat måste jag tvätta ansiktet noga. annars känns min hud så flottig tycker jag. Men har du fet hud? Normal hud? Torr hud? Jag jobbar som personlig assistent. Ganska skönt på ett sätt, kan vara mig själv där även om jag är lila i ansiktet av laserbehandlingarna osv.



Gud vad skönt att åka utomlands, det hade jag också velat göra. Tråkigt att jag inte får va i solen nu bara. Man känner sig tusen gånger snyggare med lite färg på kroppen! Det är säkert inte helt fel att låta huden vila heller, kollagenbildningen fortsätter väl ändå hela tiden i flera månader efter man slutat rolla? har jag läst någonstans..



Märkena har faktiskt bleknat lite, nu är ju allt det röda och blåa borta som blev efter behandlingen från blåmärkena på huden. Men det är ju långt ifrån bra om jag säger så.. hade säkert behövt typ 7 behandlingar till. Men jag ska nog göra nån IPL sen tror jag, eller några sånna behandlingar. De jag går på nu kostar ju ganska mycket. 8000 kr för 2 behandlingar. IPL är lite billigare och dessutom ska det funka bra det också. Och speciellt nu när du skrivit att det hjälpte dig så mycket så känner jag mig ännu mer taggad att pröva det. Hehe! Hur går det med dina planer om en till IPL? Har du bokat tid ännu?



Sen tänkte jag på en sak, undviker du att äta något eller märker du att du får finnar när du äter typ choklad eller nåt annat? Många säger ju att man får finnar av choklad/godis osv. Har du märkt nåt sådant eller undviker du något speciellt? Eller har du en "normal" kost?



Kram kram :)

2010-06-27 @ 20:45:33
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

okejoekj, ja men eller hur, lustigt är de.

Jaså är de såpass? jo visst jag är nöjd men jag vill ha perfektion. jag vet de typ inte är möjligt, men jag stör mej på minsta lilla lixom. Mina stora porer är på samma ställe, tjåligt!



Så känner jag med ang matos, känner mej sjukt flottig efter jobbet o dubbeltvättar när jag kommer hem. min hy är lite sådär bland hy, vissa ställen torr o andra lite mer fet.hatar de!!!

va har du för hytyp?

Okaj:) skönt de är så ju. roligt o va de, personlig assistent asså?:)



Mm jag har med läst de, att de fortdsätter i månader. de känns bra tycker jag=)



Okaj gött de! har du kunnat använda nåt smink efter första behandligen? eller du har fått gå utan?

Oj dyra behandlingar! får hoppas du får bra resultat så de är värt pengarna.

Nej jag har inte bokat nån IPL än, får nog vänta till efter semestern. man får ju inte sola på en månad efter eller nåt sånt. tror jag tar en sen till hösten. :)



hmm jag brukar märka att jag får en o annan finne när jag ätit kladd. så försöker undvika de mitt i veckorna o kanske bara tar nåt på helgen. lite måste man få unna sig. själv då??

När jag hade som värst undvek jag allt som hade me socker o göra, mjölk, vitt bröd, apelsinjuice m.m

Nu äter jag en rätt så normal kost, dricker mjölk igen o så. Hur gör du själv?



Kramar!!

2010-07-02 @ 08:12:25
Postat av: Anonym

Ja vem vill inte ha perfektion!! men du verkar i alla fall vara nästintill, och jag är så långt ifrån man kan komma :( usch. känns så tungt. jo jag har med bland hy, lite fet och torr ibland. hatar verkligen när man känner sig fet i huden!!! ja det är ett väldigt roligt jobb måste jag säga faktiskt. så jag trivs väldigt bra än så länge :) smink har jag slutat använda helt och hållet faktiskt! Många som tycker det är konstigt men helt ärligt så känner jag mig äcklig med smink på. känns så kladdigt i ansiktet och ofräscht. innan jag fick mitt "utbrott" så sminkade jag mig varje dag, men la det åt sidan pga. att jag inte vill kolla mig i speglen så ofta. inte lätt att sminka sig om man inte vill kolla i speglen. haha. sminkar du dig varje dag? och när du sminkar dig, tycker du att dina gropar syns mer eller mindre då? när jag prövade sminka mig tycker jag att groparna syntes mycket mycket mer... och det var rena mardrömmen att se det i speglen för min del.



ja det är nog smart att vänta tills efter semestern. jag tycker det är så tjatigt att jag inte får sola, men som sagt, det är ju ett val jag gjort själv. allt för att få bort skiten snabbare! det där med kost och akne är lite knepigt tycker jag, ibland får jag nån finne när jag käkat mycket godis & choklad osv.. ibland inte. så jag vet inte om det beror på skräpmaten eller vad det beror på. kan ju få en och annan finne även om jag sköter mig med maten. men mjölk har jag slutat med, och mjölkprodukter. än så länge i alla fall. min hudläkare rekommenderade mig att sluta för att se om jag märkte nån skillnad men jag har faktiskt inte märkt nån skillnad! så jag ska nog börja med det igen..



innan när du hade som värst i ansiktet, klämde du något själv då? eller rörde du inte ansiktet överhuvudtaget?



Trevlig helg :)



Kram

2010-07-02 @ 09:47:24
Postat av: Caroline

Mm Precis. De kommer bli bra ska du se. Ja jag med! man känner sig så äcklig när hela ansiktet känns flottigt. o smink gör nästan de värre ja.

Njea jag sminkar mej inte om jag inte ska göra nåt. Men annars brukar jag ha lite rouge o lite på ögonen. de piggar upp:)..Jag får hålla med dig där, jag tycker oxå groparna syns mindre utan smink:S lustigt.



Okejokej=) hmm njea jag försökte inte klämma, men gjorde de ändå ibland, illa nog. Men jag hade fått ärr oavsätt om jag klämt eller inte me tanke på jag hade så mycke..Usch hemska tid..Själv då? klämt nåt?



Btw sorry de tog sån tid för mej o svara. har jobbat riktigt mycke.



ha de bra! Kramis!

2010-07-08 @ 19:55:41
Postat av: Anonym

Jag hoppas innerligen att det blir bra för mig också :( men du anar inte hur jävla hopplöst det känns. har alltid haft sån otur i mitt liv så det enda som fattas är väl att mina gropar inte kommer bli bättre överhuvudtaget :(. Mår så fruktansvärt dåligt över dem. Nej jag klämde aldrig själv, men däremot var jag hus en hudterapeut som tömde skiten. Nu i efterhand känns det som att jag inte skulle låtit henne klämma! känns som att det är därför jag fått alla ärr. varför tror du att du hade fått ärr om du inte hade klämt? jag fattar helt ärligt talat inte varför man får dem fula ärren.. förstår att man kanske får det om man pillar mycket. vet du hur det kommer sig? :/



tänkte på det här med rollern, vad heter din dermaroller? det står väl något på din förpackning? jag läste att det finns olika bra rollers nämligen.. eller vilken färg är din roller? och du skrev att du såg mest resultat efter 4 veckor efter behandling, tycker du inte man ser något resultat några dagar efter du har rollat? för min hud såg jättefin ut tyckte jag några dagar efter jag rollade sist, men nu är den lika ful & äcklig igen!



Såg du mycket resultat i början när du började använda din roller? jag har visserligen bara använt den 2 gånger, varav 1 gång ganska "löst" och sista gången körde jag hårdare. Såg du nåt resultat över huvudtaget efter din 2 första gånger? (Om du minns..) När började du se resultat och tänka att rollern funkar? och körde du hårt från första början eller har du börjat ta i mer och mer? Nu när du har rollat så många gånger, blir resultatet bättre och bättre hela tiden tycker du? Vad använder du dig av för kräm efter du har behandlat?



Ingen fara att det tar tid, men alltid lika kul när jag loggar in och ser att jag har fått en kommentar från dig :) blir jätteglad. Speciellt när jag vet att du verkar ha det som jag.. hur hittade du till min blogg förresten?



Kram kram!

2010-07-08 @ 21:29:06
Postat av: Caroline

Usch=( Läste ditt senaste inlägg nu o jag lider verkligen med dej. Känner igen mej så fruktansvärt mycke. En hemsk känsla där livet känns meningslöst o livslusten är typ borta..De kunde vatt jag som skrivit de för ett år sen. Men tänk, om ett år är kanske allt bra, ge dina behandlingar en chans. O blir de inte bättre me lasern så prova IPL.



Jadu, jag evt inte alls varför man får dom hemska ärren..=(



Hm tror min roller heter Dr Roller, den kosta 600 kr o de stod att de skulle vara den bästa. nålraderna är typ korsade o själva rollern är beige/brun. Vad heter den du har?

Jo absolut! min hy ser skitbra ut precis dagen efter. då syns mina ärr inte alls, inte ens i dagsljus. men de är för huden är lite svullen efter behandligen. de lägger sig efter några dagar o återgår till normalt tillstånd. Jag börja se hyfsade resultat efter 3-4 rollningar. Jag körde ganska hårt redan från början.



Ja de blir bättre o bättre hela tiden, har redan börjat se resultat efter förra gången jag rolla, o de är 3 v sen. Jag använder Aberela. vad har du för nån? Om du inte oxå har den, så kan jag verkligen rekomendera den. Den är bland de bästa mot just ärrig hy. o påskyndar cellförnyelsen. Jag använder den varje natt. huden är super när man vaknar. O de är den dom rekomenderar på SS när man rollar oxå.



Jag minns knappt hur jag hitta hit faktiskt:S så de va en bra fråga.. Känns så skumt o läsa ibland för de kunde lixom vatt jag som skrivit mycke av de du skrivit. O jag kan säg, att hade jag kunnat trolla, så hade jag gjort allt jag kunnat för o hjälpa dej.



Många kramar!

2010-07-08 @ 22:50:28
Postat av: Anonym

Ja det är en extremt hemsk känsla. just nu har jag ärligt talat ingen livslust what so ever :( jag vet att jag måste ge behandlingarna en chans, men jag är så himla otålig. vilket man absolut inte KAN vara när man vill få bra resultat. det händer inte över en natt och det måste jag försöka förstår även om det är jättesvårt för mig att acceptera läget. det ända jag kan tänka på är hur orättvist det är! och då blir jag bara arg & irriterad. och även om jag tänker som du, att om ett år kanske det är bra, men ett år är sååå lång tid. och är det inte hyfsat bra om ett år så vet jag inte vad jag tar mig till!



jag ska inte gå på fler laserbehandlingar med den lasern jag gått på nu. tyvärr så är det så tråkiga biverkningar efter lasern. man blir ju helt lila i ansiktet i 2 veckor, och det är hemskt. däremot är jag lite inne på en annan laserbehandling där man bränner bort hud (man får ny hud). har bokat upp mig för behandling i augusti men det känns som att jag kanske kommer bli besviken på den behandlingen också. även om det står mycket bra saker om den på nätet. jag tycker att dermaroller verkar super. än så länge har jag inte sett resultat men eftersom du fått så bra resultat så vet jag inte om jag ska köra med rollern eller på lasern. så jag får fundera lite! jag kan ju alltid kombinera men vill inte köra på för mycket på huden heller, den måste få vila lite den också. Min roller är typ genomskinlig i skaftet och sen själva "rollern" är grön. jag har också hört att dr. roller ska vara bäst så jag beställde faktiskt hem den innan idag! känns tråkigt om man ska rolla och stå ut med smärtan så kanske den rollern jag har köpt är rena skiten. min kostade "bara" 400 kr. Men dr roller betalade jag 650 kr för nu när jag köpte den. Får den nog nästa vecka :-) Men vet du varför man bara ska rolla var 4 - 6 vecka och inte oftare? känns typ som att det skulle va bättre att rolla ofta. På vissa sidor står det att man ska rolla varje vecka osv. man blir förvirrad! står olika överallt.



Har du fått aberela utskrivet av läkare eller något? trodde inte man kunde köpa det receptfritt? hjälper den bra mot finnar? eller vad är den till för? jag brukar använda en kräm som heter healing cream efter jag rollat. eftersom man inte ska använda aha syror direkt efter, prövade det en gång och det gjorde så jävla ont. kändes som att hela ansiktet höll på att brinna upp.



"kul" att du känner igen dig i det jag skriver. är så glad över att någon på denna jord förstår hur jag mår. för det gör verkligen ingen annan jag pratat med! och som jag sagt innan så ger du mig såå mycket hopp om att en dag bli bra jag också :) därför jag blir så glad varje gång du skrivit kommentar. haha. låter säkert galet!



Hoppas du får en trevlig helg tjejen. Kram kram!

2010-07-09 @ 19:24:18
Postat av: Caroline

Tro mej! jag förstår dej verkligen!=(



Okej, va e de för behandling då? ska de blir helt bra efter den?

Hm vad jag har läst så är de som så att har man längden 1,5 eller mer så är var 4-6 vecka max! För de är så länge huden tar på sig att förnya hudceller o skapa nytt kollagen. Rollar man då oftare så bryter man bara ner de kollagenet igen som huden håller på o bygga upp. Därför man inte ser resultat direkt. de tar ganska lång tid.



aa jag har fått aberela av en hudläkare=) den finns tyvärr inte receptfritt. Den gör så att hudförnyelsen går snabbare, den lixom skalar av huden sakta. Innehåller ren A-vitamin eller A-vitaminsyra, nåt av de :S. Tretinoin.

Jaså är de en kräm du köpt på apoteket? var är den bra för?:)



Eller hur! lite förståelse gör såå mycke!! Jag har aldrig pratat me nån om detta jag skriver till dej. När de va som värst snacka jag lite me mamma o sa att jag mådde dåligt över de, visst hon tyckte synd om mej o ville hjälpa. men den riktiga förståelsen fanns där inte. Hon sa mest "sluta va så nojjig de blir bra" typ..o till mina vänner har jag aldrig ens nämnt detta..



Kan säg med att igår va en superdålig dag för mej. jag va på grillfest me några vänner o på toaletten där va de asskumt ljus, o jag såg verkligen hemsk ut! ville bara hem o gråta typ..Såg svettig o ärrig ut jättemycke! De är verkligen konstigt att de i vissa ljus ser mer ut o sen i vissa inget alls.



Vi får fortsätta kämpa, o båda tänka att en dag, då kommer vi ha fin hy. För de är möjligt!!!



Ha de bäst! Många kramar!

2010-07-15 @ 06:01:00
Postat av: Anonym

Nej det blir inte helt bra efter den, och man får göra några behandlingar sa hon. Tyvärr finns det inga mirakel metoder mot akne ärr berättade hon jag ska till och man får vara glad för den förbättring man får av ärren eftersom det är det svåraste man kan förbättra. så att du har fått så bra resultat som du har fått är helt otroligt! :)



Tror att jag har använt aberela när jag var yngre, men minns tyvärr inte om den funkade bra eller inte på mig. Men jag läste att man inte ska använda aktiva produkter efter behandling med dermaroller, gör det inte jävligt ont när du lägger den efter behandling? min hud blir jättekänslig efteråt, och lägger jag en kräm eller rengöring med syra i så svider det otrligt mycket. den krämen jag har köpt är från eleven.se. den ska hjälpa mot det röda men kan inte säga att än så länge tycker jag inte den hjälp ett skit. men man är ju desperat så man prövar ju allt! :/



Det är så tråkigt att folk inte förstår, och jobbigt. lite som med min mamma. men nu har hon ju förstått att jag mår piss´eftersom jag gråter ganska ofta. pratar med henne ganska mycket om det nu och hon stöttar mig i allt jag gör och följer med på mina behandlingar. ganska skönt! även om jag vet att hon aldrig kommer förstå hur ont det gör inombords.. mina vänner vet också om hur jag mår, eftersom jag blivit tvungen att berätta för dem att jag inte vill följa med ut och festa osv.. är du ute lika mycket med dina vänner eller överhuvudtaget? eller var du det innan du hade som värst?



gud jag lider med dig, jag får panik bara jag tänker på olika ljus och vad som kan hända när man kollar. men du skrev att du såg jätte ärrig ut, såg du alla ärr som dem va från "början" innan du började med dermaroller? eller vad menade du? förstår inte hur ditt kan se så "illa" ut när du har fått så bra resultat liksom..dina ärr borde inte synas alls mycket. har dina ärr minskat i djup och omkrets eller bara i själva djupet? tycker du verkar så stark, inspireras verkligen av dig. för jag känner att det inte alls komemr va möjligt att ha en fin hud. att jag får se ut såhär resten av livet. men jag har fastnat i en väldigt ond cirkel och behöver psyk hjälp för att komma ur allt dåligt. låter säkert helt galen.



Sen tänkte jag på en annan sak, när började du se att du hade gropar i huden? var det när all din akne hade försvunnit eller när såg du det? det känns som att mina ärr bara blir värre och värre, är det möjligt tror du?? eller kan dem bli värre och fler när man inte har akne tror du? :/ vet inte om det är inbillning men jag ser fler och fler ärr hela tiden..



hoppas du svarar snart :)!! och att du haft en bra helg. kram på dig!



2010-07-18 @ 08:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0