Alltid lika glad

Idag fick jag en kommentar av min närmsta vän, hon sa att ansiktet hade blivit mycket bättre. Blir så otroligt glad när jag får höra sånt. Man kan ju hoppas att det är lasern som hjälpt till, eftersom jag ska på nästa behandling om 8 dagar. Håller tummarna att vi kan köra med en starkare inställning och att huden blir bättre. Annars tror jag att jag kommer pröva på en IPL behandling efter denna lasern jag gör nu. Och sen köra på den lasern som känns bäst. Jag vet att jag har alldeles för dåligt tålamod, vill att allt ska gå bort på en gång. Men det gör det inte, och jag måste försöka förstå att det inte finns någon super laser som tar bort allt på en och samma gång. Det är en lång process som kommer ta tid för min del. Har både de röda ärren/märkena jag vill bli av med och sedan har jag mina fördjupningar jag måste försöka få finare.

Igår körde jag med min dermaroller i pannan. Har inga ärr där men lite förstorade porer som jag ska se om dem kan bli bättre. Har bestämt mig för att inte rolla hela ansiktet på en och samma gång, jag klarar inte av smärtan helt ärligt. Ska även rolla kinderna i veckan, men det blir en kind åt gången eller per dag. Så tror jag att jag säkert kan ta i mycket mer och förhoppningsvis känner jag mig inte svimfärdig som jag gjorde sist. Tog i ganska rejält i pannan igår, är väldigt röd där idag också nämligen. Tror det kommer lägga sig under dagen!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej

Du hade väll en Zeno?

Hur tycker du den fungerar?

Har ju glömt att nämna att jag har en apparat som heter Niceface.

Den behandlar akne och munsår med hjälp av laserljus.

Jag använder den numera mest till mina knutar/cystor då jag tycker att den hjälper bäst mot dom.

Använder den i perioder.

Här är en länk där du kan läsa mer.



http://www.treatlite.se/www/pages/se/start.php?t=NA

2010-06-21 @ 17:58:51
Postat av: Anonym

hejsan.

ja det stämmer bra att jag har zeno. ska jag vara ärlig använder ja inte den alls mycket, tycker att det känns som att finnarna till och med blir större ibland efter jag använt den (meningen är att dem ska krympa och försvinna) så jag har blivit lite försiktig med att använda den. Niceface har jag hört talas om, och funderar på att köpa en sådan. Om du behandlingar en finne, hur många gånger måste du använda apparaten? Sen undrar jag om den krämen du köpte som heter drying cream, kan man använda den före healing lotion? tar du bara den där du har en finne eller kör du den i hela ansiktet?

2010-06-23 @ 21:51:32
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej.

Jag kör aldrig med Niceface tills finnen försvinner för det tar flera veckor för mig att få bort dom helt.

Jag kan bara minska dom lite och vänta på att dom läker ut av sig själv.

Men jag tycker att Healing cream hjälper till lite grann att läka dom fortare i alla fall.

Jag har använt Drying cream före Healing cream och tvärt om och det är inga problam.

Jag tar Drying cream direkt på finnarna och ett tunt lager över i stort sett hela pannan eftersom jag har små små finnar lite överallt så det blir så gormigt att punktmarkera där.

Sedan så sätter jag Healing cream över i stort sett hela ansiktet.

Sitter just nu med Whitning mask i ansiktet.

Ska försöka köra 1 vecka 20 min varje dag och sedan fortsätta 3 ggr i veckan.

Jag började i går.

Visst använder du solskydd varje dag för annars så blir dom röda ärren mycket värre av solen.

Kolla föresten in Dermtv.com på youtube.

En jättekunnig läkare talar om akne där.

Sök på Dermtv.com acne.

2010-06-24 @ 22:18:44
Postat av: Anonym

Okej, men hjälper nice face dig att få bort finnen snabbare? funderar också på att köpa drying cream, tycker inte att drying lotion va så bra. visserligen prövade jag bara på 1 finne men den har inte blivit mindre på flera dagar. du får gärna skriva om masken sen om den var bra eller ej. kan man använda den varje dag?



har du prövat mene & moy´s produkter? tycker deras produkter är skitbra faktiskt! och läker ut finnen/finnarna snabbt. Och deras rengöring är helt fantastisk! man känner sig verkligen ren och fräsch efter man använt den. och har inte upplevt samma känsla med nån annan rengöring. och jag har prövat måååånga!



var inne på dermtv och kollade, ganska intressant program faktiskt. där fanns ju många olika program om olika "akne frågor". förresten, vad har du för typ av hud? mycket stora porer? alltså en grövre hud? eller en fin tunn hud utan stora porer?



2010-06-27 @ 09:36:46
Postat av: Eva

Hej.

Niceface hjälper bäst att få bort cystorna snabbare.

Har faktiskt börjat använda den lite mer nu för att ge det en chans.

Drying lotion hjälper väll bäst mot finnar som är gula.

Drying cream mot dom under huden.

Tyckte inte heller om Drying lotion.

Whitning mask ska man använda 2-3 ggr i veckan för att få bäst resultat.

Tror dom menar att om du använder den mindre än så så blir den inte lika effektiv.

Jag har använt den nu 4 kvällar i rad och börjar se små resultat.

Tror att det är den i kombination med Healing cream som funkar bra och att jag använder den så ofta.

Men jag återkommer senare med resultatet.

Jag har inte provat mene & moy men vet om produkterna.

Min hud går mot det torrare hållet och inte så grov.

Lite kombinerad ibland under dagen då jag sminkat mig.

Har inte fet hud så min akne kommer väll mest från hormoner och ärftlighet.

2010-06-27 @ 19:37:11
Postat av: Anonym

Okej. Får se om jag ska ta och köpa mig en nice face eller inte. likaså med drying cream, är lite sugen på den nämligen. kul att du börjar se små resultat redan nu.. :) mene moy´s produkter tycker jag definitivt du kanske skulle ta och pröva, dem hjälpte mig jättemycket att bli av med alla finnar när det va som värst. okej, det är konstigt det där med akne och veta varför det kommer! har du varit hos någon hudläkare eller nåt? hudterapeut?



Jag har inte sett några resultat av healing cream direkt ännu, men använder den ju bara på dagen och hämtade ut krämerna i veckan så.. jag får ge det ett tag! jättebra nu när jag ska på laserbehandling och inte får använda syra produkter direkt efter. då tänkte jag köra med krämen båed dag & natt i ca en vecka i alla fall. sen blir det enbart på dagen. sen tänkte jag på det, drying cream, är den brun i färgen?? ser ut så på bilderna jag sett. och får man en brun fläck där man tar den?



2010-06-27 @ 20:33:59
Postat av: Eva

Såg först nu att du skrivit så däfrör så har jag inte svarat.

Jag har bara varit på en portömning sedan jag slutade med Roaccutan.

Vet inte om du köpt drying cream än men den är i alla fall brun i färgen men det försvinner när du smörjt in krämen ordentligt.

Jag har läst mycket nu om mene& moy och funderar på att börja med det.

Men kanske väntar till hösten får se.

Just nu använder jag glycolic foaming cleanser och glycolic acid toner varje kväll från Mario Badescu och ska ge det ett försök först för att se om det hjälper.

Det är ju lite billigare än Mene & moy.

Hoppas att du snart blir av med dina ärr så att du kan börja leva ordentligt.

Som sagt jag vet hur du känner dig.

2010-07-20 @ 23:47:39
Postat av: Samuelandrine

love the web site lots of luck love to see more poems

2011-01-13 @ 13:54:29
URL: http://samuelandrine.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0