Arg & frustrerad

Jag känner mig så arg, ledsen och frustrerad idag. Fasen vilken ångest jag fick när jag gick in på forumet och läste om akne ärr. Där diskuterades det bland annat om killar/tjejer bryr sig om man har ärr eller inte i ansiktet. Många killar skrev att dem inte skulle vilja ha en tjej med ärr i ansiktet och att om man hade ärr så förstörde det mycket i tjejens utseende. Självklart hade ingen velat vara med någon som bryr sig om det ändå, eller som hade skitit i någon pga. ärren, men jag kan inte hjälpa att tänka att folk tycker att man är äcklig och ful bara för man har ärr i ansiktet :( För jag känner mig jätte ful och jätte äcklig hela tiden. Och innan kände jag mig faktiskt lite hoppfull. Har ju till och med bokat in en annan laserbehandling, men många har skrivit att INGENTING alls fungerar. Då känns det nästan hopplöst att ens gå på alla behandlingar och lägga ut så himla mycket pengar för ingenting. Men samtidigt så vill jag att det ska bli bättre. Jag hade gjort vad som helst för att må lite bättre.

Hatar när man känner en sån negativ känsla i kroppen. Jag såg fram emot min behandling, men inte längre. Nu känns det nästan som ytterligare en behandling bland alla andra. Jag förstår inte hur det kunnat bli såhär..

Imorgon ska jag ta kontakt med hudläkaren jag läst om på internet. Hoppas han svarar och kan ge mig lite förhoppning om en förbättring i huden. Mejlade en annan läkare som skickade tillbaka ett jävligt negativt mej, blev nästan lite arg. Det verkar inte som att hon jobbar med ärr behandlingar, men hon skickade tillbaka "Du ska veta att det är svårt att behandla ärr och man får aldrig bra resultat". Hur jävla peppande va det på en skala?! Jag blir så arg när jag läser på internet om vissa behandlingar som ska vara skit bra osv osv, sen läser man nån annan stans att dem är skit. Vet att man inte ska tro på allt man läser! Men jag har sett många bilder på behandlingar där resultatet ser fint ut, sen står det på många sidor att man mixar med ljuset på bilderna för att ärren inte ska synas. Varför vill folk lura en på pengar? Jag förstår inte det, hur man kan ljuga någon rätt upp i ansiktet och säga att deras behandlingar är bra sen visar det sig att det är rena skiten. Jävla skithögar är det som ljuger och ger folk förhoppningar, samt tar deras pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0