Tur !!

Eftersom jag åt så extremt mycket onyttigt igår så trodde jag att jag skulle vakna upp med nån ny finne/finnar, men det gjorde jag faktiskt inte.. vilket kändes bra! Så nu håller jag bara tummarna att det inte kommer några nya äckelsaker under veckan för min del.

Gjorde ett besök hos en hudläkare i helgen, han ville skriva ut den starka medicinen "Roacuttan" till mig. Har hört att den är jätte effektiv men det finns så otroligt mycket biverkningar. Något jag självklart skulle kunna stå ut med. Kan knappast må sämre än vad jag gör just nu, eftersom jag nästintill känner mig självmordsbenägen ibland. Ja, eller jag har väl en viss dödslängtan när jag får mina "attacker". Men, nu är det som så att jag faktiskt inte har så mycket akne som jag hade för några månadersen. Då var det extremt, böldaktigt och jag kunde knappt pilla i ansiktet för det gjorde så jäkla ont.

Men nu känns huden faktiskt fin, dock har jag mycket mycket ärr och inflammation kvar där jag haft min akne. Så det är ju fortfarande aktiv akne men inte alls i den mån det var för ca 4 månadersen. Vilket jag är glad över. Det går ju frammåt och inte bakåt, så jag får försöka tänka positivt även om det är jättesvårt. det jag har varit mest rädd över att just ärr, och allt som har med ärr att göra. Bara tanken får mig att må piss. Och jag ser ju själv att det börjar bildas ärr, och då menar jag inte bara röda utan även lite gropar. Och Roacuttan hjälper inte mot ärr om jag har förstått det hela rätt, så jag tror faktiskt att jag satsar på nån annan form av behandling. Har läst om en som låter toppen, den är bra mot både akne, ärr och inflammationer. Den består av olika örter och man kommer fjälla av behandlingen, har bokat in en tid för en sådan till helgen. Man måste göra minst 3 stycken, och jag lär behöva många många mer. Dessutom ska det gå 3 - 4 veckor mellan varje, så det är inget som kommer gå snabbt. Och tålamod är inte det jag har direkt. Varför tror jag alltid att det ska gå så himla snabbt allting? Jag borde ha lärt mig att det ta tid att bli av med skiten, väldigt lång tid! Men hur som helst, priset för den första behandlingen ligger på ca 3000:- eftersom man måste köpa med sig produkter hem, och därefter ligger en behandling på ca 1800:- per gång. Men jag är villig att lägga ut hur mycket som helst bara jag blir av med detta. De som inte haft problemet kan nog aldrig föreställa sig hur det är att leva med.. 



Bild från google.


Kommentarer
Postat av: Sara

SV: Det var riktigt gott :)

2010-02-15 @ 19:00:05
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Anonym

vet verkligen vad du snackar om ! Man mår så sjukt dåligt och det är bara dom som själva har akne som förstår hur det är.



Tänker du börja med roaccutan eller satsa på något annat? :)

2010-02-15 @ 22:37:25
URL: http://roaccutanbehandling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0