Hopp.

Fjällar fortfarande som en gris, men det börjar ge med sig och imorgon så åker all död hud/fjäll av när jag ska på min "lyxbehandling". Ingen aning om vad det innebär men det är väl nån slags ansiktsbehandling med portömning och lyxmask osv. Så det ska bli spännande! Min panna har i princip fjällar klart i alla fall, och huden är faktiskt väldigt fin där under. Jag har nästan inga stora porer kvar, och min hy är mycket slätare! Tycker det är otroligt, efter bara en enda behandling. Har ju trots allt några kvar.

Dessutom har jag haft ett lite djupt ärr i pannan efter en finne jag pillade på hela tiden och rev bort, och det är borta det också! Det kallar jag minsann mirakel! Sen får vi se hur det röda kommer lägga sig och i vilken takt det försvinner.. De röda ärren alltså. Men jag är faktiskt väldigt hoppfull, för en gånggskull. Mina porer på kinderna börjar också försvinna, eller bli mycket mindre. Vilket är något jag har tyckt varit jobbigt innan aknen kom. Så bara att få bort alla förstorade porer betyder mycket och är ett seg i rätt riktining :-)

Jag hoppas innerligen bara att det inte kommer tillbaka. Jag har ju även gjort en hudslipning (mayapeel) för mina porer för ett år sedan, och då blev porerna jättefina i 2 veckor sen var det back to normal igen. Så jag får vänta och se! Tänker inte ta ut något i förskott ännu. Men som sagt, än så länge ser det kalas ut.

Imorgon ska jag köpa med mig en ny dagkräm hem, som ska vara bra mot akne hy. Inte för att jag har nån aktiv akne just nu, men den hjälper till mot talgproduktionen och är antibaktriell och hjälper till mot inflamationer. Kul att pröva nya produker, men är lite rädd att det kanske blossar upp igen? Men det är väl en chans jag får ta. De andra produkterna jag köpte med mig heme fter behandlingen gillar jag hitills!


Kommentarer
Postat av: Sara

SV: Hejsan! Hoppas du haft en bra helg. Jo jag väger mitt godis fortfarande. Väger allt jag äter och är väldigt noga och det kommer jag fortsätta med tills jag nått mitt mål. Efter det kommer jag släppa lite på det, man lär sig ungefär hur mkt man kan äta med tiden. Har ingen lust att stå och väga mat resten av livet :D Hur mycket godis jag äter beror alldeles på hur många kcal jag har att leka med. Jag har ju en gräns jag ska hålla mig inom och ibland kanske jag äter en muffins eller glass och då finns inte lika mycket utrymme till godis. Ibland kanske jag festar till det med en lite kcalrikare måltid vilket gör att jag inte kan äta lika mycket godis som när jag ätit kcalsnålt under dagen. Sen beror det på VAD för godis jag äter. Choklad innehåller mycket mer kcal än "vanligt" godis så är det mycket choklad blir det inte så mycket. Men jag brukar väl ligga på ungefär 120-180 g godis :)

2010-03-01 @ 09:46:01
URL: http://milktonium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0