Ångest, ångest, ångest...

Usch vilken ångest jag har just nu. Idag har jag ätit MASSVIS med choklad. Och jag vet inte vad jag ska tro när det gäller acne och choklad, men på nåt sätt får jag ångest när jag äter så onyttigt ändå! Det är otroligt jobbigt, och just nu vill jag bara spy upp allt. Jag har ätit både chokladbollar, kexchokladpaj med grädde. Fan vad jag blir arg på mig själv. Självklart mår huden bättre om man mår bättre inombords och i magen. Men nu sitter jag här med både ångest & ont i magen. Varför kan jag inte bara sluta äta så onyttigt? Det har nästan blivit som ett beroende för mig. Jag känner väl att det inte är nån idè att ens försöka längre, jag har gett upp hoppet lite. Vilket jag vet att jag absolut INTE ska göra. Jag ska kämpa.

Inte bara för huden skull, men även för viktens skull. Har lagt på mig några kilo extra, som jag måste bli av med. Men som jag säger, så stoppar jag i mig onyttigheter ändå. VARFÖR? ÅHH! Och varje gång tänker jag "Nu börjar mitt nya nyttiga liv", men likt förbannat sitter jag i båten igen. Detta är inte okej längre. Nu återstår det väl att se antingen i morgon eller i övermorgon om ansiktet är fullt med nya finnar. Jag ber till gud att jag slipper det. Men det är väl straffet för chokladen jag har ätit idag.


Kommentarer
Postat av: Sabina

ooh det är ju så gott =( men onyttigt

2010-02-15 @ 15:44:44
URL: http://missmalmberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0