Onsdag

Idag har jag suttit och planerat lite inför nyårsafton, kollat upp lite recept på mat vi kan laga. Det blir middag hemma hos pojkvännen med ett annat par. Blir säkert trevligt om man är på humör. Börjar bli riktigt trött på mig själv och mitt jävla beteende. Varför kan jag inte bara gå ut och skita i vad andra tycker och tänker? Som jag skrivit längtar jag tills jag vågar visa mig ute igen. Men det känns som att jag har mycket saker jag vill göra även när ansiktet känns okej. Vill tex. bleka tänderna hos tandläkaren, komma i form (gått upp mkt i vikt) osv. Listan kan göras lång! Men jag ska göra allt i min makt för att 2011 ska bli ett bättre år. 2010 har varit katastrofalt! Dessutom har jag nog haft mitt värsta år i mitt liv. Och definitivt det mest tråkiga. Men jag ska som sagt kämpa för att det ska bli bättre. Inte bara ansiktet utan även självförtroendet som är kasst.

Men men.. Fick ett ryck i måndags och körde med dermarollern, även om jag sa att jag skulle låta huden vila. Jag kan verkligen inte låta den vila mer än några dagar. Sen är jag på det igen med kemiskapeelingar, ansiktsmasker, dermaroller osv. Det känns typ som ett slags tvång att göra något när huden ser ut som den gör. Denna gången rollade jag ju dock inte så hårt utan det blev ganska löst och körde dessutom utan bedövning. Det gör så jävla ont! Men på något sätt skiter man i den fysiska smärtan (pga. att den psykiska är värre). Dessutom älskar jag känslar efteråt, jag känner mig så nöjd på något vis.


Nu ska jag ut och ta lite frisk luft!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0