Mederma behandling

Min behandling med Mederma har inte gått så bra i veckan. Efter två dagar användning blev jag knallröd i hela ansiktet. Och jag visste inte om det berodde på Mederma eller på en annan kräm jag använder så jag fick sluta med båda. Nu har dock rodnaden lagt sig och jag smörjde precis in ansiktet med Mederma. Ska enbart använda den några dagar nu och se om det var den jag reagerade på. Jag kände att det brände lite i ansiktet när jag använde krämen så det kan ju vara så att den innehåller något jag inte tål. Men det återstår att se! Hade varit tråkigt om det hade varit så.. Eftersom jag gärna vill pröva den.

Har även fått hem kosttillskott som jag ska pröva som ska göra huden bättre. Ecnaclyn heter dem! Ska börja med dem om nån vecka eller två. Jag har ju egentligen inte direkt problem med huden nu men får ju nån finne då och då. Och när de väl dyker upp blir jag arg och rädd för att få fler ärr. Jag vill bara slippa finnar & ärr!


Kommentarer
Postat av: Tia

Himla bra blogg du har här, med behandlings alternativ & så för akne ärr .

Går på roaccutan för tillfället så har en massa ärr som ja skulle vilka behandla nu efter kuren.

Känner mej lite vilsen finns så mycket att välja på , hudslipning,laser mm

Vill helst gå på någon hudmottagning för att ordna det orkar inte med massa kremer och sån tror inte det hjälper riktigt faktiskt, tråkigt med mederma

2010-12-06 @ 23:18:40
URL: http://[email protected]
Postat av: Tia

Himla bra blogg du har här, med behandlings alternativ & så för akne ärr .

Går på roaccutan för tillfället så har en massa ärr som ja skulle vilka behandla nu efter kuren.

Känner mej lite vilsen finns så mycket att välja på , hudslipning,laser mm

Vill helst gå på någon hudmottagning för att ordna det orkar inte med massa kremer och sån tror inte det hjälper riktigt faktiskt, tråkigt med mederma att du fick en sån reaktion.



Har du akne fortfarande eller för tänkte på de att om du har de så är de ju ingen ide att börja behandla ärren innan du fått bukt med din akne?



(råka skicka ett inlägg här ovan )

2010-12-06 @ 23:20:54
URL: http://roaccutanresa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan Tia!



Tack så mycket, vad roligt att du tycker det :) hur funkar roaccutan för dig? många säger ju att det är hur bra som helst. Har du mycket akne (haft mycket akne?). Ja man är verkligen vilsen när det gäller behandlingar, som du skriver finns det oerhört mycket att välja på. Tyvärr vill många bara tjäna pengar!! Och eftersom det kostar fruktansvärt mycket pengar så vill man välja rätt behandling.



Nej jag har ingen direkt akne. Jag får någon finne då & då. Har alltid haft en sån hud som får nån finne vid mens men jag har inte så mycket akne som jag fick på mina kinder (böldaktigt) för 1 år sen. Har ingen aning om varför det blossade upp så hemskt på mig. Men i samband med mitt utbrott så fick jag ju alla ärren också. Men själva aknen läkte ut på några månader. Men nu har jag som sagt ärren som jag vill förbättra också! Har du mycket ärr? Och har du gropar eller bara röda märken?



Jag har börjat med Mederma igen nu, och tror inte det var den jag fick sån reaktion av. Har använt den nu några dagar och blir inte röd eller så.. Får se om den kommer funka. Tråkigt och jobbigt att man behöver smörja sig 3 - 4 gånger om dagen.



Hur gammal är du? :)



Kram

2010-12-09 @ 18:25:54
URL: http://javlaakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0