"Mina" ärr

Jag fick en förfrågan om jag kunde lägga ut en bild på mina ärr. TYVÄRR kommer detta inte ske då jag är på tok för deprimerad för att kolla mig själv i speglen, vilket betyder att jag absolut inte kan kolla på mina ärr på en bild på datorn. Bara tanken får mig att må jättedåligt :/ Då hade jag förmodligen blivit ännu mer deprimerad. Så länge jag inte kollar eller ser mig själv i speglen så känns det helt OK, men så fort jag ser mina ärr i speglen så bryter jag ihop totalt och mår dåligt i flera dagar. Självklart tänker jag på mina ärr varje dag ändå men jag gråter i alla fall inte så länge jag inte ser mig själv. Det låter ganska tragiskt och i mitt fall har det nog gått ganska långt. Men, så länge jag mår lite bättre så håller jag mig borta från allt vad speglar heter.

Hittade en bild på google på en person som har liknande ärr, sk "boxcar scars". Har även ritat på vilket område jag har ärr. Däremot har jag fler ärr på det området än vad han har! Annars är hans ärr är ganska lika mina faktiskt, dem är både röda (vilket mina är) och dessutom ser man att att det är djupa ärr. Däremot tror jag faktiskt att några av mina ärr är lite djupare än på bilden! Men det är så ni får en ungefärlig uppfattning..



Kommentarer
Postat av: Jean

Hej igen, känner att jag behöver ge dig lite uppmuntran. Vet ej hur mycket du följt min blogg osv.



Men min akne kulminerade då jag var 17, åkte in akut med blodförgiftning. Man såg knappt ren hud utan enbart blå och gula gigantiska bölder och varkulor i hela ansiktet och ned på halsen. Bilden du visar, är lindrig jämfört med vad jag fick genomlida.



Då orkade jag ej vara bland folk, än mindre vara med på bild. Nu ångrar jag att det ej finns dokumenterat, för jag vet hur mycket det skulle hjälpa er som är i den sits jag då var i.



Naturligtvis fick jag även stora ärr av olika karaktär, samt mängder av pormaskar.



På den tiden fanns ingen direkt hjälp. tack vare en hudläkare och en terapeut som inriktade sig mot det nya: syror, blev jag långsamt bättre. Då jag var ca 34, försvann de konstanta bölderna för gott. kan få en och annan ibland bara. Ärren har både blekts betydligt och växt samman, tack vare min fanatiska vård av huden och att INTE bruka fel produkter. Jag har ätit tetracyklin i sammanlagt 3 år, brukat medicinska lösningar. Gjort flera syrabehandlingar (kan man göra själv hemma om man köper Skinlaboratorys produkter).



Jag har dock inga ingrepp gjort, eller brukat injektioner, utan endast lite kurer om ultraljudm sandbläster mm.



Det jag vill säga till dig är, att den som lider av svår akne kommer att ha ett livslångt åtagande framför sig. Det värsta av allt är att det kostar både i plånboken och emotionellt.



För min del hoppas jag att jag åtminstone kan hjälpa er shoppa lite billigare och MYCKET kompetent hudvård genom englandsshoppen jag samarbetar med.



Min maning till dig och andra som lider så hjärtat vill brista (jag har varit där, var så säker), är att aldrig ge upp. Rätt substanser är det mest betydande, det ihop med mediciner och rejäla behandlingar hos plastikläkare (jag har aldrig haft råd med det), det finns många rutinerade idag - kommer göra att din hud så småningom normaliseras.



Som du då förstår, är jag oerhört stolt över min hud - den är absolut inte perfekt. men med tanke på vad den varit med om, är jag mer än tacksam att jag fortsatt på rätt spår. men det har varit tungt ibland.



Hoppas jag ger dig en tröst på vägen.

MVH

Jean

2010-08-20 @ 01:39:09
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: smyckestokig

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-08-20 @ 01:56:49
URL: http://smyckestokig.blogg.se/
Postat av: Madde

Usch vad hemskt!

Hoppas verkligen det blir bättre för dig.

Kämpa på!

fin blogg med,kommer fortsätta läsa!

Kram Madde.

2010-08-20 @ 02:39:31
URL: http://maddethynell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Madde. Tack för din kommentar och uppmuntran :)

kram

2010-08-21 @ 13:45:31
URL: http://javlaakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0